Man måste inte ha exakt samma storlek som sitter på.Dimensionen anger yttersida klackar, alltså blir inte ett grovmönstrat däck större än ett för asfalt.Visserligen kan det skilja en del mellan olika fabrikat och modeller, men man mäter alltså inte emellan klackarna.Framdäckets dimension är den tveklöst vanligaste för quad så där finns hur mycket som helst att välja på.Bak blir det lite glesare, 8-fälg är vanligt bland crossmodellerna men då endast med en totaldiameter på 18 tum, och då påverkar det utväxling och markfrigång lite väl mycket för din del...Men 20-tumsdäck finns det gott om, och 22.Just 21 har jag aldrig sett på 8-fälg, men jag har iofs inte sett så mycket av världen än.Här är en länk till ett mycket bra 20-däck för 8-fälg... om du nu vill kunna köpa online:http://www.loeffler-quads.de/20x118-38j-maxxis-razer1-m932-p-1130.html(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Så klart att du skall ha grövre däck!!!
Jag handlar ofta därifrån ja, utan problem.Dessa däck finns dock hos de flesta däckhandlare i Sverige, men kanske inte på deras hemsidor just.(alltså alla däckhandlare, inte bara de för atv/quad)Om det GÅR så är ju faktiskt 22 tum bättre för dig om du skall klättra lite i skogen osv (bättre markfrigång) men det kanske är lite tight för det.Och då får man ju ta 20.De funkar bra på väg men har ett rätt högt vägljud liksom alla andra med crossdäck.Klackarna ligger ju i rader, så de "sjunger" en del...Dessutom slits crossdäck en hel del snabbare på asfalt jämfört med vägdäck, men det är ju bara bra för då får du ju efter typ 500 mil redan möjligheten att få välja och prova en annan uppsättning!
Ja titta där, där har du ju rätt dimension!Kenda är också kvalité, och både det jag tipsade om och det du lade upp är ungefär lika grovt.Bilden i din länk är ett framdäck, fram- och bakdäcken ser ut så här:(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)