Bra där att du inte pumpar däcken som om det vore till en bll. Grova mönster är bra i terräng men paddlar ska man ha i lera eller sand. Och lufttrycket ska man låta vara lågt för maximalt grepp, men sliter mer om man ligger och kör på väg.En fyrhjuling skall ha manuell växellåda, diff både på fram och back. Suzukis quad runner / king quad va överlägsen tills suzukis 500 (manuell) och sedan Actic cat 500 med manuell kom (som dem slutat tillverka i år). Det finns några få ex av Arctic Caten kvar för bra pris, så köp! Variatordrift är smidigt men tål inte stryk. Finns det någon nytillverkad maskin iår med manuell låda och diff?Ska ni ha tryck i bitarna så köp en cross istället, det räcker med en 125cc 2-takt eller 250 4-takt för att uppnå adrenalinkick. Billigare och roligare än en sport quad.
Finns det inga MOD eller Admin på forumet?Den här tråden borde hamna i papperskorgen. Och ev en viss användare också.
här har du lite bling bling ;-)
Du verkar vara den minst ödmjuke på detta forum.Att om och om och om igen säga vad folk SKALL göra är inte okej.Alla människor är olika och använder sina saker på olika sätt, vem ger då dig rätt till att säga vad man SKALL göra?Om man vill forcera tung lera eller branta grusbackar så behövs effekt, men du menar alltså att man då skall ställa sin hjuling och springa hem och hämta en cross?Paddlar får man inte ha i terräng, bara i sand och lera.Nu vet jag ju inte var du bor, men här finns sanden i terrängen, likaså leran, så den logiken förstod jag tyvärr inte heller...Manuellt växlade maskiner har sina fördelar, men att de flesta gått över till automater av olika slag ger ju en hint om vad marknaden vill ha....precis som när Volvo slutade sin tillverkning av 940:n, men det känns som att du tillhör den kategorin som hellre vill låta utvecklingen gå bakåt än framåt.Det var inte bättre förr.
Helt klart är mannen avis på oss som har ATV med bling bling på. Sen att han tycker att det är bättre med manuell låda så är det bara att konstatera att han inte vet vad han snackar om. När man drar tungt i skogen och vill ha uppe momentet och hålla farten för att komma iväg vill man inte få stopp på maskinen för att växla. Det händer att jag drar så pass tungt att jag måste rycka igång det. När man då har fått upp farten kan man inte växla. Hade då blivit att man fått ligga kvar i snigelfart.Har mannen i fråga kört en skoter någon gång? Ta och byt ut alla variatorer mot växellåda så ska vi se hur långt du kommer i pudersnö.