Jag har också hittat en grävmaskin när ja har varit ute i skogen å åkt
Det var alltså en Landsverk, från Landskrona!
Svensk spis i de med, eller?
Någon mer än jag som tycker att dom på filmen är rövhål som gör sådär med en gammal bil ute i skogen? Det är väl knappast deras mark eller deras bil antar jag... Även om det är ett lik så är det någons lik, med en historia som säkert en del uppskattar och hellre sett att den lämnats ifred. Respektlöst...
Precis min tanke. Hade jag haft en sån bil stående på min mark och nån gjort så vet jag inte vad jag hade gjort. Personligen tycker jag det läggs upp många filmer där folk beter sig som rövhål, för jag kan inte tycka det är helt ok att köra sönder en hel myr heller. Nu får jag väl ta på mig hjälmen, för många verkar ju tycka det är det bästa som finns att använda hjulingen som jordfräs och vända upp och ner på en halv hektar mossa, men så tycker inte jag.Samma sak gäller för all UE. Inte förstöra eller sno saker! Finns heller ingen anledning att berätta för hela bekantskapskretsen var alla fynd finns, för då försvinner det snart grejer...
Siffror jag hört gällande torv är 1 mm/år men det kanske är olika.Att markägarna dränerar sina marker ger ju inte andra rätt att "dränera" genom att kasta upp torven i träden.De marker som inte är dränerade kanske är lämnade just så av en anledning... vem vet. Bara en tanke.