ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Can am 500 XT 2011
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 3 [4] 5 ... 9  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Can am 500 XT 2011  (läst 46963 gånger)

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #36 skrivet: 3 november 2010 kl. 13:24:04 »
Frasse och c:o kör ni någe ? Själv har det varit mkt annat så man har inte hunnit åka så mkt.
Monterade snabbkoppling till min Ctek i helgen som var.

jag tycker faktiskt att placeringen av batteriet på Can am är lite knasigt. Undra varför man satt batteriet där det kan utsättas för så pass mkt smuts ? Men det är ju klart, under sadeln är det ju fullt ?!

 / M
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Racebohill

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Racebohill
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #37 skrivet: 13 november 2010 kl. 07:50:40 »
Hej på er

Jag är ny på detta forum, Erik heter jag och kommer från Uppsala. Igår fick jag äntligen hem min 500 XT -11 från Tuppz.
Passade på att ploga bort det värsta slasket på vägen, men nu vill man ju ha snö i mängder ^-^
Hann med att ta bort strypningen oxå, vilken skillnad.
« Senast ändrad: 13 november 2010 kl. 07:52:19 av Racebohill »
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 500XT -11

Slipon R.J.W.C
X-Vision Ledbar
Dalton variatorkit
K&N luftfilter
27" Buffalo 27x10-12 fram 27x12-12 bak
Visionwheel Buckshot fälgar
Ploggavlar R.J.W.C
Symtec 2 zon
Can-Am Mudguard kit

Utloggad frasse4x4

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 267
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Är med i dirtyridersatv.forum24.se
    • Visa profil
frasse4x4
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #38 skrivet: 13 november 2010 kl. 09:31:27 »
jag åker lite i bland när tiden finns den har väl gått 52mil nu  ()det blir lite körning i dag hoppas på bra väder  :djump:jag såg att du fråga om låda jag har en på å den är köpt på biltema funkar fint  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
kör can-am lilla mr 500xt är byggd med bara brp saker

Är med i www.dirtyridersatv.forum24.se

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #39 skrivet: 13 november 2010 kl. 19:48:32 »
Jo, provade också plogen i onsdags, Mkt nöjd. Det enda som jag funderar på är vinkeln mot marken.
Har såna där "fötter" på min Warn plog som skall hjälpa till så att plogen "flyter" fint. Och dessa ligger inte riktigt plant mot marken då plogen är i nedersta läget.  Men fötterna har man ju bara användning av då det är riktigt plant och fint, kommer ploga mest grusväg. Har bett min ÅF kolla om det går att justera på ngt sätt ? Precis som Erik säger så längtar man efter mer snö  :)

/ M
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #40 skrivet: 14 november 2010 kl. 19:45:31 »
Citat från: Deer Hunter skrivet 13 november 2010 kl. 19:48:32
..."fötter"...
Släpskor!
 ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #41 skrivet: 15 november 2010 kl. 10:52:30 »
Matte, postar bilderna här så ser du justeringen jag gjort. Inte perfekt men bättre. Får se om min ÅF kan komma upp med en optimal lösning, postar svar här sedan

// Martin

* Efter justering.jpg (54.84 kB, 700x512 - visat 1573 gånger.)

* Efter justering 02.jpg (43.25 kB, 700x565 - visat 1534 gånger.)

* Före justering.jpg (54.34 kB, 700x554 - visat 1615 gånger.)

* Före justerin 02.jpg (41.18 kB, 700x556 - visat 1426 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Impulze

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 65
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Impulze
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #42 skrivet: 15 november 2010 kl. 18:27:44 »
Jo den vinkeln går ju ändra, jag monterade ihop min plog i det läge du har din nu. Men jag tycker att det är då man gasar på och ska ploga, framvagnen lyfter lite och vinkeln blir lite tiltad framåt.
Jag kanske låter tillverka nya "trianglar" som är lite högre då kommer plogramen ner lite i nivå.

Antar att du inte fått testa så mycket plogning än med din :)


//Matte
« Senast ändrad: 15 november 2010 kl. 20:20:15 av Impulze »
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am 500XT -10
Warn Pro Vantage Tapered 60"
Warn Pro Power Pivot

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #43 skrivet: 17 november 2010 kl. 13:47:16 »
Citat från: Impulze skrivet 15 november 2010 kl. 18:27:44
Jo den vinkeln går ju ändra, jag monterade ihop min plog i det läge du har din nu. Men jag tycker att det är då man gasar på och ska ploga, framvagnen lyfter lite och vinkeln blir lite tiltad framåt.
Jag kanske låter tillverka nya "trianglar" som är lite högre då kommer plogramen ner lite i nivå.

Antar att du inte fått testa så mycket plogning än med din :)

//Matte

Jag har bara fått ploga en gång ännu, innan jag gjorde justeringen. Plogade en längre del av en asfaltsväg. Jag upplevde inte detta med att "släpskorna" stod lite på tå som ngt stor problem.
Men man vill ju få det optimalt  ()p

Har nu pratat med min ÅF som haft kontakt med Rindab. Den lösning vi har är det som skall vara bäst enligt dom ? ! Håller dock med dig att det vore mer optimalt om skorna låg mer plant mot marken.
Fick faktisk erbjudande om att lämna tillbaka plogen om jag ville, men det vill man ju inte. Tror inte det finns ngn bättre plog på marknaden.

Det enda motivet jag kan komma på att lämna tillbaka denna Vantage Tapered plog är att kunna köpa en Vantage Standard plog för att komma åt "skopfunktionen". Det nya kitet där man omvandlar sin Vantage plog till en skopa passar bara den raka standard plogen. Men så "fräck" tänker jag inte vara  :) Dessutom så är nog det raka bladet sämre då det skall plogas, eller ?

// Martin



* Plow bucket.jpg (30.56 kB, 528x251 - visat 1488 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Impulze

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 65
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Impulze
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #44 skrivet: 17 november 2010 kl. 20:14:45 »
En enkel lösning är att lossa släpskorna kapa av längst ner och förlänga dom lite (tycker dom har för lite justering) och samtidigt svetsa dom med lite vinkel som dom hamnar plant med marken.Eller hitta en kulled att svetsa dom i då blir dom väldigt följsamma.
Jag har ju haft ett brp blad rakt och det har funkat bra. Efter en vinter så har jag upptäckt att jag vill ha koniskt blad för att kasta iväg snön bättre. Kan då säga att det är rätt stor skillnad i kvalitet och uppbyggnad mellan plogarna , givetvis så är ju priset därefter. Men somsagt så har brp bladet funkat utmärkt för dom pengarna det kostade.
Har nu dessutom power pivot på plogen, och det är faktiskt riktigt bekvämt att kunna vrida under plogning utan att behöva hoppa upp å ner på hjulingen :)

//Matte

Anmäl till moderator   Loggat
Can-am 500XT -10
Warn Pro Vantage Tapered 60"
Warn Pro Power Pivot

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #45 skrivet: 18 november 2010 kl. 08:15:08 »
Citat från: Impulze skrivet 17 november 2010 kl. 20:14:45
En enkel lösning är att lossa släpskorna kapa av längst ner och förlänga dom lite (tycker dom har för lite justering) och samtidigt svetsa dom med lite vinkel som dom hamnar plant med marken.Eller hitta en kulled att svetsa dom i då blir dom väldigt följsamma.
Jag har ju haft ett brp blad rakt och det har funkat bra. Efter en vinter så har jag upptäckt att jag vill ha koniskt blad för att kasta iväg snön bättre. Kan då säga att det är rätt stor skillnad i kvalitet och uppbyggnad mellan plogarna , givetvis så är ju priset därefter. Men somsagt så har brp bladet funkat utmärkt för dom pengarna det kostade.
Har nu dessutom power pivot på plogen, och det är faktiskt riktigt bekvämt att kunna vrida under plogning utan att behöva hoppa upp å ner på hjulingen :)

//Matte



Har också varit inne på att "knäcka" släpskorna lite för att få dom helt plana mot marken. Men ditt förslag förlängning alt kulled låter ju inte så dumt. Men frågan är om inte en släpsko med kulled kan vika sig vid påfrestning ? Du får hojta till om du gör ngn justering.
Kul att höra att du ändå upplever att det koniska bladet är bättre  :) Jag skall ploga en ca 150 m lång grusinfart på landet så det är nog bra med ett koniskt blad.
Vill man ha skopa så får man får väl köpa till ett rakt blad + skop kit (5000 SEK) till sommaren.

Ha det // Martin
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Impulze

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 65
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Impulze
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #46 skrivet: 18 november 2010 kl. 19:44:11 »
På våra 5,6 meters plogar på jobbet så är släpskon ledad framåt åå bakåt, en sån led borde hålla utmärkt.Ska undersöka lite alternativ. Får för mig att bygga om till skopa måste påfresta en hel del på framvagnen, tycker den är nog tung med bara plog :)


//Matte

Anmäl till moderator   Loggat
Can-am 500XT -10
Warn Pro Vantage Tapered 60"
Warn Pro Power Pivot

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Can am 500 XT 2011
« Svar #47 skrivet: 29 november 2010 kl. 14:11:27 »
Citat från: Deer Hunter skrivet 18 november 2010 kl. 08:15:08
Citat från: Impulze skrivet 17 november 2010 kl. 20:14:45
En enkel lösning är att lossa släpskorna kapa av längst ner och förlänga dom lite (tycker dom har för lite justering) och samtidigt svetsa dom med lite vinkel som dom hamnar plant med marken.Eller hitta en kulled att svetsa dom i då blir dom väldigt följsamma.
Jag har ju haft ett brp blad rakt och det har funkat bra. Efter en vinter så har jag upptäckt att jag vill ha koniskt blad för att kasta iväg snön bättre. Kan då säga att det är rätt stor skillnad i kvalitet och uppbyggnad mellan plogarna , givetvis så är ju priset därefter. Men somsagt så har brp bladet funkat utmärkt för dom pengarna det kostade.
Har nu dessutom power pivot på plogen, och det är faktiskt riktigt bekvämt att kunna vrida under plogning utan att behöva hoppa upp å ner på hjulingen :)

//Matte



Har också varit inne på att "knäcka" släpskorna lite för att få dom helt plana mot marken. Men ditt förslag förlängning alt kulled låter ju inte så dumt. Men frågan är om inte en släpsko med kulled kan vika sig vid påfrestning ? Du får hojta till om du gör ngn justering.
Kul att höra att du ändå upplever att det koniska bladet är bättre  :) Jag skall ploga en ca 150 m lång grusinfart på landet så det är nog bra med ett koniskt blad.
Vill man ha skopa så får man får väl köpa till ett rakt blad + skop kit (5000 SEK) till sommaren.

Ha det // Martin

Jag har nu plogat en hel del med min Warn wantage plog. Jag upplever inga problem sedan jag gjorde justeringen (se tidigare i denna tråd).
Vinkeln blir dessutom bättre då man plogar och maskinen reser sig lite i fram, då blir ligger släpskorna i en princip plant mot backen ()p

Plogade min infart på landet (100 m lång). 30 cm nysnö i full fart. Jävlar vad plogen gick fint  ; Den riktigt "kastade" snön utanför vägen  :headbang:

Matte, har du hunnit ploga någe mer då ?

Mvh //Martin
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 3 [4] 5 ... 9  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Can am 500 XT 2011
 


Online just nu.

643 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 656. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info