Geggendet är ingen 250 jag har bagarage racket på det är en LTZ för fasiken min är fast monterad annars med bultar, men är bortagen för tillfället vet inte om man kan göra snabb kopplingar, det borde gå att hitta på nåt själv, nån huvlås grejer typ
Någon som gjort service än på hojen?Jag bytade nyss motorolja, men jag har en fråga..Var sitter oljesilen som skall rengöras? Eller kanske rengör sig när man tömmer ut oljan?Skall snart iväg o inhandla våxellådsolja..Ni andra som har 300an.. skulle ni kunna sitta 2st på hojen och sedan kolla hur mycket det är kvar innan bakdäcken går emot på skärmarna??Det är nämligen så att min vänster skärm går i medans den högra är 5cm högre upp... Men ändå ser dom ut att vara monterade likadant.. Så nu har jag skrapat bort ca 1cm på vänsterskärmen...Tänker klaga i butiken...
Servicen på min 300 gjordes efter 30 mil. Men de var min ÅF som gjorde den men ja vet inte exakt vad han har gjort... Bara bytt oljan verkar det som...? Han hade inte smörjt framvagnen med fett i alla fall, vet inte heller om detta redan ska göras efter 30 mil. Ska kolla upp det där med skärmarna men ja har kört två på min (ca 180kg) och det har inte tagit emot skärmarna. Du har inte provat att dra åt stagen som går från skärmen till ramen? Den ena satt löst och den andra hade lossnat helt på min efter några mil...
Det står i manualen exakt vad som ska göras vid första service, tror det var oljebyte i motorn och backväxlen, är på jobb nu så kan inte se exakt.Var det dyrt att lämna in för service?Framvagnen skall nog smörjas snart tror jag..Oj vi vägde bara ca 150kilo... men ändå tog vänster skärmen emot.. hmm dom sitter jätte hårt.. Verkar nog som att vänster skärmen är mer böjd neråt... Ska se om jag kan få en ny..Det enda som satt löst efter några mil på min var fotstöden/pinnarna..CiteraServicen på min 300 gjordes efter 30 mil. Men de var min ÅF som gjorde den men ja vet inte exakt vad han har gjort... Bara bytt oljan verkar det som...? Han hade inte smörjt framvagnen med fett i alla fall, vet inte heller om detta redan ska göras efter 30 mil. Ska kolla upp det där med skärmarna men ja har kört två på min (ca 180kg) och det har inte tagit emot skärmarna. Du har inte provat att dra åt stagen som går från skärmen till ramen? Den ena satt löst och den andra hade lossnat helt på min efter några mil...
Jag har inte fått någon manual till min 300, bara ett servicehäfte... Där i står det bara att man ska serva efter 30 mil första gången, sen 100 mil osv... Men det står inte vad man ska göra. Så manualen vore ju bra att ha. Första servicen gick på lite över 600kr förresten...Min håller på och dör när man kör fullgas en längre stund. Vet inte om den blir för varm eller om den inte får soppa efter ett tag. Ska ta och byta stift och att göra rent bränslefiltret imorn.Sen ska det ut o åkas...
Har också det problemet med att den rycker lite när man petar i växeln.Men som D-K sa, det är nog bara för att oljan är kall o seg. Ja, ta gärna en kopia på den så man se vad som står i den. Jag kommer ju inte att få nån på ett tag, nu när min ÅF har semesterstängt hela juli... Sköjj
Fixar kopia snarast...Har du tänkt köpa något trim till din 300a? eller någon annan utrustning?Själv funderar jag på att något sorts bagage, men vet inte hur än.. Antingen köpa sånt där bak rack eller köra med ett cykelställ på dragkroken och sen spänna fast väskan där när man väl behöver det..Sen ljuddämparen måste fixas... men vet inte vilket märke än..Dreva om den hade jag tänkt. så man får lite högre hastighet. 36T kanskeDimmljus skall monteras..Min rullgas och nerfbars är snart på väg hem..