Okej, så nu har jag gjort rent munstyckena och den går helt klart bättre!Det bluddrar inte alls lika mycket på höga varv... men......det blir avgasknallar på maxgas, och det verkar som första och andra växeln är värst då man ganska snabbt når varvstoppet?Om jag drar mer eller mindre full gas på ettan bluddrar och knallar det väldigt fort, men på fyran är det bättre. Endast på max gas som det knallar, ej bludder (fyran och femman typ)Är det så att varstoppet är ställt efter strypt effekt, och att när man sedan vill gasa mer tycker hojen att man får ge sig?
Hade en massa fullgas smällar på min förra fiddy å de berodde precis som Delarium skriver, att de va otätt mellan block/fugge...Lättast kollar du genom att spraya typ 5-56 eller startgas mellan fugge/block när du står på tomgång, Har du läckage ändras varven en hel del även om de bara e en liten läcka...
Har gjort testet med startgas och det hände inget med varvet. Slutsats att den inte nyper tjuvluft.Jag provade att låta luftburken vara öppen och då gick maskinen mycket bättre! Jag har provat och dra på choken när jag kör fullgas och det verkar inte göra någon skillnad, förutom att ljudet på motorn blir lite "mörkare".Vad för slutsats kan man dra av detta?Skulle detta kunna bero på att strypningen faktiskt ÄR borta i dämparen, och att den får för lite luft pga av det?Jag köpte den begagnad och den hade då i princip stått i ett garage i 3 år.Nåt som kan påverka?Tack ni som läser
Citat från: SeTi skrivet 23 september 2010 kl. 23:16:19Har gjort testet med startgas och det hände inget med varvet. Slutsats att den inte nyper tjuvluft.Jag provade att låta luftburken vara öppen och då gick maskinen mycket bättre! Jag har provat och dra på choken när jag kör fullgas och det verkar inte göra någon skillnad, förutom att ljudet på motorn blir lite "mörkare".Vad för slutsats kan man dra av detta?Skulle detta kunna bero på att strypningen faktiskt ÄR borta i dämparen, och att den får för lite luft pga av det?Jag köpte den begagnad och den hade då i princip stått i ett garage i 3 år.Nåt som kan påverka?Tack ni som läser Gick alltså bättre utan lock på luftburken? Kanske är det så att A/F-R blev bättre iom ökad lufttillgång, men fortfarande är det en hund begraven. Hur går den när du kör fullfart?