Bra kämpat Billy boy!!
Tackar. ja jag vill dock ge upp efter varje tafatt försök jag gjort med fyrhjulingen. känns så surt att ha den stå i garaget och inte kunna köra med den =/En fråga.Vad är det för size på nyckel för att få bort tändstiftet? Verkar inte ha rätt. har tändstiftnycklar i storlek 21 och 17 har jag för mig, men de verkar inte passa. vanliga hylsor är ju för grunda (i guess) för att skruva tändstift.
Nu är min fyrhjuling snart klar på verkstaden... Drygt 2 månader senare...Nästan 3 Vad tycker ni är en rimlig arbetstid för att shimsa om och slipa till ventilsätena på en dinli? Lämnade in hela maskinen exkl. kåporna, och översta toppen avskruvad. Han gissade på 2-3h på telefon innan jag lämnade in den. Lät ju bra. När jag ringde innan de ens hade fått hem nya schims och så sa han att den tidsplanen hade spruckit rätt rejält... Sen har de ju plockat ihop maskinen nu också.
Kommer det att funka med att bara slipa in ventilsätena utan att byta?Eller monteras det nya säten?
Citat från: Onlyhenke skrivet 14 februari 2011 kl. 17:24:49Kommer det att funka med att bara slipa in ventilsätena utan att byta?Eller monteras det nya säten?ja med största sannolikhet kommer det räcka.
Citat från: billyboy skrivet 15 februari 2011 kl. 20:27:36Citat från: Onlyhenke skrivet 14 februari 2011 kl. 17:24:49Kommer det att funka med att bara slipa in ventilsätena utan att byta?Eller monteras det nya säten?ja med största sannolikhet kommer det räcka.Går den nu som den ska?