Du ska INTE gasa oavsätt choke eller utan choke, Vart bor du?
ja du ser "varje dag händer någe nytt" okej bor skälv i stockholm är bara så sugen på att hjälpa dig
En fundering har du kollat så det kommer signal pulser till tändspolen, från cdi. Vore najs om du kunde sammanfatta lite kort vad du gjort så slipper man skriva 2 gånger och läsa 5 sidor.
inte för att vara taskig men de kanske är värt att lämna in den nu för du har ju snart missat hela fyrhjulingssesongen, om du inte ska köra under vintern, det måste ju också vara värt nått ? sen har ju din quad typ sjukigt i värde medans du har letat fel till vad en lagning hade kostat ? eller den är iaf på god väg att göra det
Citat från: smuggel skrivet 24 september 2010 kl. 20:09:22inte för att vara taskig men de kanske är värt att lämna in den nu för du har ju snart missat hela fyrhjulingssesongen, om du inte ska köra under vintern, det måste ju också vara värt nått ? sen har ju din quad typ sjukigt i värde medans du har letat fel till vad en lagning hade kostat ? eller den är iaf på god väg att göra det precis den tanken har slagit mig oxå. förutom värdeminskningen, den hade ju varit densamma oavsett. lika lång tid har ju gått liksom... men dels vill jag gärna lära mig, då det inte lär vara första gången den behöver skruvas, och tid har jag. dock så har jag gett upp nu på att hitta felet själv. jag är för kass på att meka helt enkelt =)
felet hittat. insugsventil-spelet = 0, zip, zero, nada. vad tippar ni på att det behöver göras för att få i ordning på den igen?
Citat från: billyboy skrivet 4 oktober 2010 kl. 16:17:27felet hittat. insugsventil-spelet = 0, zip, zero, nada. vad tippar ni på att det behöver göras för att få i ordning på den igen?Ställ in dem rätt, och som jag skrev i början, hoppas du inte fick en av maskinerna med nednötta ventilsäten för då blir det så igen efter ett tag. Kolla med ironman om han har någon topp till salu, om så skulle vara fallet.