Ta å töm tanken i en hink eller nå, å kolla så att den inte e full i skit, sen sätter du en slang direkt från tanken till förgasaren å provar att starta, då får du reda på direkt om de e filtret som fuckar sej....
Citat från: Shorty skrivet 16 september 2010 kl. 10:14:29Ta å töm tanken i en hink eller nå, å kolla så att den inte e full i skit, sen sätter du en slang direkt från tanken till förgasaren å provar att starta, då får du reda på direkt om de e filtret som fuckar sej....Nu känner jag inte till hur det ser ut exakt på Dinli, men borde det inte räcka att sätta på en ny slang tillfälligt? En utan filter förstås
Ett litet tips innan du börjar grotta förmycket utan kunskap, ta loss luftfiltret och sätt handen framför förgasaren, prova att starta är de så att du puffar ut bensin så är de 100% att dinna insugs ventiler inte är täta och där av släpper ut kompretionen tillsammans med bränslet och måste då shimsas om för bli täta igen. de är ingen stor opration om man kan de, men är du osäker på hur men gör så kan jag som sakt tipsa dig om att de kan bli dyrare att lämna in den i efterhand om man gör något fel ang ventiljustering än att lämna in den för ventiljustering för de ska inte gå på mer än 500-1000kr. Lycka till
En komp mätare säger inte så mkt du ska isådanafall ha en leakdown mätare om du ska se om den är tätDet är bara bita i det sura äpplet tyvärrJag tror ändå att du har fel på både kammen + insugsventilernaMen jag hoppas att jag har fel
Håller me Ironman men börja me att kolla de jag skrev o informera här så får vi se hur vi kan hjälpa dig.