Lagren verkar vara helt slut i diffarna då de glappar radiellt ganska myckat. Den är dessutom höjd ca 5 cm fram vilket jag har sett på amerikanska forum är big no no om man vill att drivknutarna ska hålla. Jag tänkte som så att eftersom jag fick tag på den billigt så kan jag kosta på den ganska mycket och vara säker på att saker och ting är OK. Kollade lite på den idag och hittade fler saker som skall bytas. En mass bussningar, styrleder etc. Den verkar ha levt ett hårt liv men nu ska den få en andra chans
Jag köpte en komplett bakre drivaxel på ebay till min Kawa.Tror den kostade 54$ och frakten 74$. Totalt med allt hemma inköp,frakt,moms och posten skulle ha 100kr så blev det 1462kr och beställde på torsdagskvällen och den var hemma på tisdagsmorron.När jag öppnade paketet så märkte jag att det var en förstärkt axel (gorillaaxel)thecvman kallas han som jag köpte den av och han har en firma som bara jobbar med drivknutar å axlar till fordon.Han är med på dom stora mudtävlingar å säljer å servar med knutar/axlar mm.Kan kolla efter adress eller hemsida om intresse finns