Man tycker ju att det borde passa rätt av, men det är ju konstigt skrivet. Men tror du verkligen att det är något som är värt att satsa på? Eller har din dämpare gått sönder?Rent effektmässigt så tror jag nog att du skulle kunna prova modifiera orginaldämparen, det finns nog inte så väldigt mkt extra effekt att hämta ändå. Och med en öppnare effektdämpare får du ju ett mkt högre ljud, vill du ha det eller hade du tänkt att köra med sån där insats som tar ner ljudet (och effekten) en smula?Billigaste tipset är väl att du kör med den som den är, alt fixar med orginaldämparen. Och sedan när du bara måste ha mer effekt så byter du upp dig till en 450 maskin. Dom är ju inte brutalt dyra (tex dinli 450) och där finns ju effekt att hämta.
Dom har alltså dragit pinnbulten som håller fast avgasröret mot cylindern? Eller har den bara lossnat? Har du tur så är det så att den bara lossnat, annars kan det vara värre att få loss. Finns det lite som sticker upp så kan man kanske svetsa fast en mutter och dra ur den. Det är ju förmodligen bara M8 på den så det finns ju lite begränsat med plats för att borra och försöka få ur den. Men allt går väl...Kanske bäst att försöka få hjälp med det, inget roligt att misslyckas.Har du röret tätt nu och inte kan fixa fastsättningen så skulle då jag ha låtit bli det. Börjar det läcka så får du oljud och sämre effekt. Samt att det förmodligen kommer att skaka loss igen och igen....