Jag skulle behöva ett par originaldelar till min Raptor och har försökt ringa och maila några återförsäljare för originaldelar i närheten (närheten i Dalarna är typ +-10 mil) men får inga svar alls.Kan ni tipsa om någon återförsäljare som kan ta beställningar och förfrågningar via mail och dessutom är villiga att skicka grejerna?Kollade in utomlands, cheapcycleparts var jäkligt billiga och kan fixa fram ALLT men de har tydligen fått dålig kritik på senaste tiden, dessutom handlar jag helst i Sverige, om det inte är en löjlig prisskillnad.
Jag tog det stället som de flesta på ett annat stort forum fast i usa väljer, kollade t.o.m. prisjämförelser och delarna i sig var aningen billigare men frakt, tull och moms gjorde att det skulle bli ett par tusen dyrare.Att skriva ner värdet är idiotiskt för dels utsätter man affären för risk och dels får du tillbaka en mycket lägre summa om det går fel och det går fel dagligen i pakethanteringar kan jag lova. När blir det just ditt paket som går åt skogen?Om tullen kommer på en butik att skriva ner summan några gånger så kan dom få stora problem. Har sett detta fast i hifibranchen och det slutade med att man inte kunde få hem grejer därifrån längre, man förstörde alltså för den stora massan.