Avgifterna är olika, har man hög omsättning är det inte så dyrt med kortavgifter (2-3%), men ligger man och harvar på 50-100 000/månad så ligger kostnaderna på runt 5%.Skulle du vilja sälja en TV för 10 000 kr med 1000 kr vinst och banken tog 500 kr av dessa i avgift?Håller med om att de har en bra affärsplan, helt riktigt.Det borde finnas ett statligt, ej vinstdrivande, alternativ till bankernas betaltjänster för samhällsnyttans skull, alltså mindre rån, lägre priser, och mer kvar i plånboken både för företag och privatpersoner.
Jag tycker kortbetalning är helt ok, både att nyttja privat samt att ha som tjänst.Visst det kostar en aning men som Grönis säger så spelar inte den lilla höjningen nån större roll på en billigare produkt.Det man förlorar i lotteriet tar man igen på karusellerna, så måste man ju göra, annars håller det inte.Fast nu blev ju detta ett sidospår Att använda tex Klarna som faktureringstjänst fungerar bra men kunden måste ju vara kreditvärdig.Nu mer har jag infört en sån tråkig grej som en policy: Aldrig på faktura! Oavsett belopp.(Jag har några kunder, Grönis, som fortfarande är berättigade faktura )Det blir förskott eller postförskott och den kunden som inte vill betala förskott respekterar jag till 100%.Den kund som faktiskt betalar förskott, vilket är rätt många, tackar och bugar jag för förtroendet!/Benny
Jag handlar nästan alla mina grejjer av ett o samma företag har alltid fått en 30 dgr faktura har alltid betalat typ 2-3 dagar efter jag fått grejjerna alltså typ 27-28 dgr innan det behöver vara betalt skulle aldrig ens tänka tanken att skita i att betala men om det däremot skulle upp stå något problem skulle jag ringa o förklara. Men det ska det ju inte göra du vet ju vad du ska köpa o vad det kostar o har man inte pengar då får man ju skita i att handla då .Bara att samla på sig lite mer flis o beställa då