har du kollat på den här? eller blir det för mycket pengar? http://www.blocket.se/halland/Mercedes_814_Crossbuss__92_28523989.htm?ca=5&w=3
Du har inte fnattar på att ev bygga en vägg med en rejäl lucka du kan öppna och stänga? Eller en sådan port som man rullar upp på en rulle? Blir lite små skitigt att sova ihop med quaden Va?
Japp. Då vi kör en mindre lastbil som egentligen är väl stor för oss tänkte vi/jag bygga en mindre och ganska simpel buss. Har fått tag på en liknande den nedan och tänkte bygga ungefär enligt min ritning nedanför.2 Saker som är viktigt den ska fungera som. Crossbuss som duger att sova i och förvara lite smått och gott, SAMT vanligt transportbil så jag kan transportera lite brädor och liknandeLite kort förklaring på vad saker å ting är då...1. Arbetsbänk med verktyg osv i2. Så stor plats 2 quaddar tar när dom är uppställda, dom får även plats på längden men då tar dom nästan i sängen längst fram. Så att ställa bägge upp kommer enbart att ske om man ska åka en längre sträcka3. Säng, Med Batteri, Vattentank etc inuti den, så man kan lyfta på madrassen så har man lätt tillgång till allt4. Övre sängen som man kan vika uppSamt mikrovågsugn, lite lampor å skit får sättas in också. Ett kylskåp hade också vart finemang att få plats med någonstans. Kanske mitt emot dörren intill sängen. lite som ett nattbord eller nån större version av kylbox mellan stolarna i kupén Allt blir ju öppet inuti gentemot dom flesta andra crossbussar som har mellanvägg, men eftersom allt sitter i ett skåp behöver jag inte mellanvägg. Mitt skåp är dock helt slutet med bakgavellyft så måste få tag på en dörr och gärna ett fönster på motsatt sida.Dels för att det blir enklare att bygga såhär och kan jag köra mina förbannade brädbitar ocksåDet jag är mest bekymrad över är om man skulle få in värme. Var man får tag på nått sånt utan att det kostar multum och ändå fungerar.Ska som sagt inte bli någon superseriös crossbuss men den ska ju fungera till basic sakerKom gärna med tips och idéer. Detta blir troligen mitt vinterprojekt
Jag har en Iveco lastbil med skåp årsmodell -00 och har aldrig ens blivit till frågad vad som finns i den, långs mindre behövt öppna dörrarna till skåpet så det är nog ganska lugnt... Bilprovningen kan ju inte veta om det är inredning eller last.....
Men de kan kontrollera lastsäkringsskyddet och då måste de komma in i skåpet......ser de då att där finns sängar o.d. så blir det säkerligen en diskussion som kan ta oanade svängar i byggandet.
Men den hade redan utrymme för personal, jag misstänker att du har klassat om bussen så att du får framföra den med B kort ?