Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: LT-F 250 som har skurit - igen  (lĂ€st 1728 gĂ„nger)

Utloggad snorhyvel

LT-F 250 som har skurit - igen
« skrivet: 20 juli 2010 kl. 08:43:40 »
Hej, jag köpte min LT-F 250 för ett tag sen, dÄ hade den skurit. Kolven var repig, men inte helt fast, men kolvbulten satt ordentligt fast. Jag satte i ny komplett kolv, hornade upp cylindern sÄ den vart skaplig och sÄ gick den som en klocka sen - ett tag, körde kanske 20 timmar med den, men under en transport pÄ stora vÀgen, lÄg kanske pÄ 60 km under 5 minuter, dÄ skar den igen. Första gÄngen jag hade isÀr den sÄ sÄg det ut som den hade vart isÀr förut ocksÄ, sÄ det kan ha hÀnt förut.

Nu till min frÄga, jag var helt inne pÄ att ta ur motorn ur ramen för att kolla oljepump mm, men sen ser jag i verkstadshandboken att motorn kanske inte behövs klyvas helt utan det rÀcker med vÀnster sidokÄpa? NÄn som vet? NÄn som har idé om vad det kan va för fel om det inte Àr oljepumpen? Jag Àr Àven tacksam för andra tips ang denna ATV.

mvh Kjell

Utloggad Ironman

  • Mest grejer nĂ€r man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlĂ€gg: 1260
  • Totalt antal gillanden: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
    • PITEÅ STÖTDÄMPARSERVICE
SV: LT-F 250 som har skurit - igen
« Svar #1 skrivet: 20 juli 2010 kl. 10:50:40 »
Hur har den skurit?
Är det av varmgĂ„ng eller oljebrist el ngt annat
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad Micke_c

SV: LT-F 250 som har skurit - igen
« Svar #2 skrivet: 22 juli 2010 kl. 00:24:12 »
Hejsan Kjell.

Her du en LT-F 250 4wd eller 2wd?
Årsmodell???


Om den skÀr i cylindern vill jag pÄstÄ att den troligen varmnyper.

Om den inte hade ordentligt oljetryck, skulle den (troligen) skÀra i ett lager först.

Kör du pÄ "riktig" bensin eller miljövÀnlig Aspen eller E85 skit?
FÄr den för lite brÀnsle?
Är kylflĂ€nsarna fulla av skit?

Om du har en elkylflĂ€kt... 
Har du den pĂ„ vid terrĂ€ngkörning?   (rekomenderas)
Fungerar termostatkontakten till den?
Lyser lampan för överhettning nÀr startmotorn gÄr? (det ska den göra, annars fungerar inte lampan)

Om den nu har dÄligt oljetryck...
Har du bytt oljefiltret nyligen?
Knackar det i motorn frÄn tex kamaxeln?

Micke.
Yamaha Grizzly 660 4x4 -05
Yamaha Kodiak 400 4x4 -95
Kazuma Vombat 50cc

Suzuki Quadrunner 250 4x4 -90 (sÄld)

Utloggad redbeard

SV: LT-F 250 som har skurit - igen
« Svar #3 skrivet: 22 juli 2010 kl. 08:45:07 »
def toppackning? ev skev topp sÄ det lÀcker?
hade det problemet pÄ en gammal honda xl 500 en gÄng i tiden, gick Ät nÄgra nya toppackningar och kolvar innan huvudproblemet upptÀcktes..

Utloggad snorhyvel

SV: LT-F 250 som har skurit - igen
« Svar #4 skrivet: 11 oktober 2010 kl. 17:12:44 »
Nu vet jag bÀttre för jag har Àntligen fÄtt fingrarna ur Ä plockat isÀr den... Jag plockade av cylindern innan jag tog ur motorn och konstaterade förvÄnat att vare sej kolv eller kolvbult hade skurit, sÄ - jaha, ramlagren tÀnkte jag... ur med motorn och upp pÄ bÀnken och av med svÀnghjulskÄpan.... men dÄ fick jag syn pÄ en liten elak insexbult som satt fastkilad mellan svÀnghjulet och ytterkanten pÄ motorblocket... sÄ den hade inte skurit, dÀremot Àr det en liten spricka i godset dÀr som mÄste lagas men det ska nog gÄ, Ä dessutom finns vÀl en del spÄn med mera som mÄste sköljas ur...

en undran dock, vet nÄn vart man köper billigast delar? har kollat nÄgra stÀllen i USA som Àr skapliga, men en del har inte allt jag behöver, tex rotorn till startmotorn (kuggarna Àr nedslitna) men jag fÄr vÀl köpa en komplett startmotor annars... vidare behöver jag ju sotningssats samt packningar till sidokÄporna och lite damasker och drivknut... som sagt, tips mottages tacksamt...

Utloggad snorhyvel

SV: LT-F 250 som har skurit - igen
« Svar #5 skrivet: 11 oktober 2010 kl. 17:19:39 »
Det Àr en LT-F 250 -89 4WD förresten

Utloggad Trail-Boss

SV: LT-F 250 som har skurit - igen
« Svar #6 skrivet: 24 oktober 2010 kl. 20:45:58 »
Jag har handlat mina delar frÄn holland.
www.cmsnl.com

 


Online just nu.

147 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Fraggler, tbd52,
Flest online idag: 175. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: JassĂ„? PĂ„ vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjĂ€lper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla pĂ„ testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sĂ€nker vĂ€rmen dĂ€r det Ă€r monterat. Nackdel, det som Ă€r lindat rostar bort jĂ€vligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man anvĂ€nda avgasbandage pĂ„ hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött pĂ„ detta jĂ€vla vĂ€dret nu,om det Ă€ndĂ„ kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! nĂ„gon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit mĂ„nga droppar pĂ„ 5 mĂ„nader... Bytt kopplings lamell och nu Ă€r det nĂ„got som klunkar inne i maskinen pĂ„ tomgĂ„ng
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig pĂ„ midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom hĂ„ller till pĂ„ Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i VĂ€rmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för pĂ„ lördag Ă€r det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme