Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: El Problemo (blinkers) *LÖST*  (läst 6827 gånger)

Utloggad Pv544

El Problemo (blinkers) *LÖST*
« skrivet: 16 juli 2010 kl. 02:09:06 »
Mitt nyförvärv ska ju besöka besiktningen till hösten. Och blinkersen vill inte fungera riktigt.
Häromdagen så funkade dom när jag kollade, men indikatorlampan i instrumentet blinkade bara när man blinkade vänster.
Nu när man blinkar vänster så blinkar alla blinkers, höger funkar som det ska bortsett från att indikatorlampan är släckt.

Jag har varit isär med omkopplaren och det såg väl bra ut, även skyddat med vaselin (tror jag att det var). Även glödlampan i bakljuset var kladdig, kanske något man ska ta efter. Eller finns det bättre? Gissar att det är för att hålla fukten borta, men kan det skapa dålig kontakt eller märkliga fel?

Läst lite gamla trådar, verkar som blinkersproblem är rätt vanliga på våra maskiner.
Finns det något man kan göra, eller byta ut något så det funkar bättre?

« Senast ändrad: 6 augusti 2010 kl. 19:42:37 av Pv544 »
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Pv544

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #1 skrivet: 16 juli 2010 kl. 23:36:10 »
Ingen som har några tips?
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad AtvHudik

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #2 skrivet: 17 juli 2010 kl. 20:34:07 »
Låter som att det skulle kunna vara fukt någon stans. Men det är bara en gissning.  :dntknow:
Can-am Outlander 800R XMR
BBFW - Atv madness

Utloggad 800 V-TWIN

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #3 skrivet: 19 juli 2010 kl. 18:48:18 »
låter som det är nåt jordfel nånstans... har maskinen gått mycket i lite djupare vatten så är det ganska troligt.
Can Am Outlander 800 XT
BRP Hasplast
28" maxxis mudzilla
Dalton variatorkit
moddad expansion avluftning
snorkel kit
spärrad over ride
highlifter fjädrar

Utloggad Pv544

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #4 skrivet: 19 juli 2010 kl. 19:19:32 »
Jag tror inte att maskinen har badats med, men man vet ju aldrig. Tvätt med högtryck kan väl också ge fukt på något ställe där det inte bör vara.

Jag ska försöka ta mig tid nån dag och felsöka lite, tror inte det är knappen. För den har jag varit isär med några gånger och det verkade inte dåligt där. Jag gissar på dålig jord någonstans, tror allt annat funkar.

Det gäller väl bara att hitta på blinkreläet också.

Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad devils_own

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #5 skrivet: 20 juli 2010 kl. 14:59:56 »
hej.
har du el-schema ? annars kolla här
 www.maxmekker.com.

brukar finnas .hittade till min renegade iaf.
"Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."‏

Utloggad Pv544

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #6 skrivet: 24 juli 2010 kl. 12:25:12 »
Kollade på grejerna igår, blev inget klokare alls.
Hittade på blinkreläet, men det borde ju inte vara fel på eftersom det funkar åt ett håll.

Jag funderar på om det kan vara varningsblinkersen som är inblandad på nått vis. Den har ju en jäkla massa stift och kopplar man ur den så funkar inte blinkersen alls.
Nu var den också inkladdad med vaselin, men man vet ju aldrig hur den funkar. Hade man begripit sig på el så hade man ju kunnat mäta sig fram, men elfel är inte min kopp te...

Bläääää.....................
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Pv544

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #7 skrivet: 24 juli 2010 kl. 19:26:01 »
Petat isär varningsblinkersen, såg bra ut där inne.
Men jag fattar inte vad det är för grej egentligen, tror det är 9 stift (i närheten) på den. Drar man ur den så funkar ju inte blinkerserna alls.

Provade även att låna blinkreläet från min Pv, men det funkade inte bättre. Åt det bra hållet så funkade det som vanligt, men åt det dåliga så blinkade allt snabbt. Det gör det inte med orginalreläet.

Jag vet inte vart man kan leta jordfel, det är ju en härva med kablar och allt verkar rätt inbakat.

Tror att tidigare ägare köpte ny omkopplare med kabel, så dom borde funka.

Finns det annars någon bra universalblinkerssats att köpa? Tror verkligen bilprovningen skulle uppskatta mina blinkers, och även varningsblinkersen.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad 800 V-TWIN

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #8 skrivet: 25 juli 2010 kl. 18:34:56 »
har du kollat hur det är ute vid lamporna något fel där kanske?
kolla med en multimeter om det finns 12v vid blinklamporna.
mäta på lampans plusanslutning och till ramen på hjulingen finns det ström då då är det dålig jord ut till lamporna...
Can Am Outlander 800 XT
BRP Hasplast
28" maxxis mudzilla
Dalton variatorkit
moddad expansion avluftning
snorkel kit
spärrad over ride
highlifter fjädrar

Utloggad Pv544

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #9 skrivet: 25 juli 2010 kl. 19:50:32 »
Jo, jag har mätt. Och det kommer ström på pluskabeln även på den sidan som inte ska blinka. Tänkte annars att det kunde gå bakvägen till dom.
Men ska plocka isär och kontrollmäta alla igen, och försöka begripa var varningsblinkersen har för funktion i det hela.

Eller hur det nu blir... Nästan så man tror det är ett blinkerssystem från Lucas....
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Pv544

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #10 skrivet: 26 juli 2010 kl. 02:17:16 »
Är det någon som vet hur blinkersreläet ska se ut?
Tyckte det som satt på min kändes lite fattigt, rund rackare i aluminum och med två stift bara. Ingen fastsättningsdel.

Kollar man på reservdelsbilder från brp (hittade dit via nivado.com) så ser reläet kantigt ut men bara två stift där med.

Så min förhoppning är att dom har satt dit ett felaktigt relä... Men om det skulle kunna orsaka dom fel jag känns långsökt. Men vad vet jag...
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad 800 V-TWIN

SV: El Problemo (blinkers)
« Svar #11 skrivet: 28 juli 2010 kl. 23:50:46 »
om du slår på blinkersen då ska du kunna höra reläet även känna när det slår...
Can Am Outlander 800 XT
BRP Hasplast
28" maxxis mudzilla
Dalton variatorkit
moddad expansion avluftning
snorkel kit
spärrad over ride
highlifter fjädrar

 


Online just nu.

181 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
MinDinli, rudolphi, Jens vestberg,
Flest online idag: 204. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme