Citat från: kenta777 skrivet 12 juli 2010 kl. 17:03:59Kloka svar. Jag har en förmåga att se allt i svart. Sen fick jag ett bra pris på en ny TGB Target och den är ju ball och tar sig fram hyfsat både i skog och på asfalt, dock något begränsat med stel bakaxel. Synd bara att den är så sölig, relativt sett.Fasen vad svårt. Drar lott snart.Vad menar du med = dock något begränsat med stel bakaxelDet funkar bra med stel axel har flera kompisar som kör med stel axel och det är inga problem.
Kloka svar. Jag har en förmåga att se allt i svart. Sen fick jag ett bra pris på en ny TGB Target och den är ju ball och tar sig fram hyfsat både i skog och på asfalt, dock något begränsat med stel bakaxel. Synd bara att den är så sölig, relativt sett.Fasen vad svårt. Drar lott snart.
Ang. milen, det är inte särskillt svårt att nollställa mätaren så ta dom med en "nypa salt". Hur mycket är 6mån. garanti värt om han inte ens kan serva den? Eller gäller garantin någon annanstans?
Snackade med Tommy på Tommys motor angående motorn som är samma som på Polaris Predator. Det stämmer tydligen inte. Motorn som Dinli har är i princip samma men kostar ca 200 dollar mindre per motor i tillverkningskostnad så det ska vara en hel del skillnad mot SMC Wildcat och Predator. Vet inte vad det gör i verkligheten men att skriva att det är samma fastän det inte är det osar skumt bara det.
HAHA Dinli motorn är inte EXAKT samma som predator 500/outlaw 500 motorn men mycket lik
Citat från: Onlyhenke skrivet 12 juli 2010 kl. 21:53:26HAHA Dinli motorn är inte EXAKT samma som predator 500/outlaw 500 motorn men mycket likDet var en del som skiljde. Han hade en dokumentation på det hela. Skiljer det 200 dollar i fabriken på de båda motorerna så lär det vara en hel del. Bland annat så var det en ceramic-(svenska ordet??)behandlad cylinder på originalet samt en smidd kolv och på Dinli var det en 1kg tyngre billighetscylinder och en gjuten kolv. Sedan var det visst mer skit.Jag vet som sagt inte, detta är vad som sagts till mig av en som varit ÅF för Dinli men tröttnat på reparationer och slutat med det märket (fast Centhor har han kvar udda nog).