Jag har det... Inte. Men jag rekommenderar dig att du byter till något mer lokalt märke som Öhlins eller Engans istället. Lättare att få de renoverade och att få support för inställningar på plats.Jag vet att Elka är stora i USA, men det är långt dit.Ett tips bara./J
jag hade beslutsångest så jag köpte 2 olika....Nej skämt o jag köpte Elka "ELITE" förra vintern och åkte cross med dem, på motarden hade jag orginaldämpare, och då blev den låg eftersom jag har en longtravel framvagn.Elka dämparna har 4 olika fjädrar som tar upp olika typer av gupp, (4 fjädrar per dämpare, sitter på rad)Det var lite obehagligt först för känns lite som att åka på moln, men vande sig snabbt, men nu är jag inte så speceilt bra på cross, men jag är NÖJD och kan varmt rekomendera dem.Vad gäller inställningar så följer det med en GRYMT bra bok om hur man justerar in dem, dvs det står vissa problem som kan uppkomma vid körning och sedan hur man avhjälper det och vad som händer om man justerar för mkt.Mailade till Elka i USA lite i början, för att få rätt höjd på quaden osv, de är riktigt hjälpsamma.Öhlinare till motard har jag bara för att de är det enda företaget som har speciella dämpare till min framvagn, för motard då.