Vi har köpt sommarstuga och till den hör en tomt på 22400kvm varav halva är uppe på ett berg och i andra hörnet finns lite sumpmark med en pöl (liten sjö). Det är med andra ord litet och kuperat, men jag vill ha en fyrhjuling.Syftet är att ha en liten fyrhjuling för att köra ved och bråte mellan båtskjulet (sankt och ska rivas) och parkeringen samt klättra upp på berget med ved till en grillplats som finns högst upp. Men gångarna är smala så en liten ATV skulle nog göra sig bättre än en fullsize.Har busat runt med en Artic Cat 4x4 med lågväxel på en bondgård, så en sån i halvskala skulle vara perfekt. Men plånboken är skral så vill inte lägga mer än 10-20 tusen, hur maskinen ser ut eller om den är gammal gör inget, den behöver inte heller gå snabbare än 25-30 men orka dra mycket och orka klättra uppför berget.Såg att redbeard sålde en suzuki ltf 250 4x4 -88 för 17 lök, verkar lagom men han bor så off från mig. (Norrbotten vs Linköping)Vad ska jag leta efter för modeller med mina krav? Behövs lågväxel eller finns det "nerdrevningssatser" motsv att montera efterråt?Help a newbe!/C
http://www.blocket.se/jamtland/Fyrhjuling_Polaris_350L_28399989.htm?ca=6&w=3Kanske lämplig? Lite över budget kanske... Men ändå, någorlunda rätt ände av landet iaf.
dessvärre redan såld, men den var en urstark dragare samt liten så den hade nog varit perfekt för dig.. dock lite svårt att hitta reservdelar till dom