Tjenare, är ägare till en RZR -08 och var oxå orolig för detta efter alla skriverier man sett om det, vad jag förstått så är det inget fel med luftfiltret, utan konstruktionen i sin helhet. Själva "burken" sitter monterad i chassit/karossen, alltså den sitter stumt och vid gaspådrag så vill ju motorn röra på sig, vilket resulterar i att den lilla gummidamasken mellan burken och trottelhuset får svårt att sluta tätt, och förr eller senare kommer den att krypa av helt då trottelhuset, (om jag inte minns helt fel), även saknar "fläns" för damasken/klamman att hänga kvar i. Jag tog det säkra före det osäkra o beställde en ny burk, inkl nytt fäste från en tredjepartstillverkare i USA. På den är själva fästet nu istället monterat i växellådan så att burken kan röra sig med motorn vid gaspådrag, vilket eliminerar "vicket" mellan luftrenare och trottelhus, bilder och info finns på denna länk -> http://dlmachineinc.com/products/products.htm , En mycket trevlig typ för övrigt som kan rekommenderas:)// J