Jag tror det skiljer en del i köregenskaper och motorkaraktär mellan Access 450, Dinli 450 och Smc 500 men kvalitetsmässigt är det nog inga större skillnader
Access är väll den enda som jag vet körs på professionell nivå? Rätta mig om jag har fel men den konkurrerar iaf med Japsarna Möjligt att jag är partisk men diskussionen blir ju det samma som vilken är bättre av yamaha, suzuki och honda.
Jag skulle väga in både motor och finish innan jag väljer Jag har sett en access 450 IRL och kunde inte se någon skillnad i finish jämfört med min Dinli 450
Citat från: Gabber skrivet 12 augusti 2010 kl. 21:43:25Access är väll den enda som jag vet körs på professionell nivå? Rätta mig om jag har fel men den konkurrerar iaf med Japsarna Möjligt att jag är partisk men diskussionen blir ju det samma som vilken är bättre av yamaha, suzuki och honda.Bara för att Access körs på professionell nivå varför ska den vara bättre än alla andra liknande maskiner som ligger i den prisklassen.JAG tycker inte att access ännu är etablerat på samma sätt i sverige som dinli är. (men det blir säkert så med tiden)Motiverar det som så att jag knappt ser några maskiner ute och kör och ser inga firmor härikring som har dessa som sitt märke. Sedan är det väl så att det varit mest mindre motortyper av access som funnits tidigare men nu har dem ju gjort som många andra med fuji motorer klistrat på en dekal på motorn (dinli gjuter egna kåpor med sitt namn) känns inte seriöst, dem plötsligt kanske byter motor till en helt annan till nästa årsmodell (så enkelt bara klistra en ny dekal på motorn)Så om jag börjar köra tävlingar professionellt med min dinli då blir den lika bra som alla andra som kör där?
Kanske inte bättre men det visar ju iaf att den håller att konkurrera med mer etablerade märken. Med din logik betyder det att eftersom Dinli är ett mer etablerat märke i lilla Sverige så är det ett bättre märke? Frågan gällde ju vilken han skulle köpa och istället för att bara höra på partiska ägare försökte jag komma med fakta så han kan fatta sitt eget beslut. Ang motorkommentaren så är det ju vanligt i bilvärlden att man delar bottenplatta och motorer utan att jag ser på dom som mindre seriösa för det.