Citat från: likens skrivet 7 juni 2010 kl. 20:51:41 tack för otroligt snabba svar. Jag har en granne som jobbar mycket med sin atv och han har en gammal honda som verkar gå i ur och skur. Jag har tittat på annonsen med polaris 800 och det verkar vara en riktigt bra maskin dessutom får man med en timmervagn, men det verkar som att twin motorerna förbrukar mer soppa och frågan är om jag behöver en 800? (jag har aldrig använt en atv så jag vet verkligen inte vilken styrka jag behöver i motorn för det som jag hade tänkt att göra)Återigen tack för snabba svar./AndreasJag kan garantera att du inte behöver mer än en 450 som du beskrivit att du skall använda den. Tänk istället på soppa förbrukning, försäkring, reservdelar mm. En kraftigare maskin går helt enkelt sönder lättare.
tack för otroligt snabba svar. Jag har en granne som jobbar mycket med sin atv och han har en gammal honda som verkar gå i ur och skur. Jag har tittat på annonsen med polaris 800 och det verkar vara en riktigt bra maskin dessutom får man med en timmervagn, men det verkar som att twin motorerna förbrukar mer soppa och frågan är om jag behöver en 800? (jag har aldrig använt en atv så jag vet verkligen inte vilken styrka jag behöver i motorn för det som jag hade tänkt att göra)Återigen tack för snabba svar./Andreas
Citat från: wiiillle skrivet 7 juni 2010 kl. 21:08:51vad ska du använda den till? Läs i likens första inlägg så står det klart och tydligt
vad ska du använda den till?
Något som man skall kontrollera innan man köper en maskin är garanti och reservdels priser, annars kan det bli dyrt
tackar för hjälpen! vad tror ni om polaris 550? den ligger visserligen lite högre i pris men om man skulle hitta någon begagnad. är det bara honda och suzuki som har 5 års garanti?/Andreas