Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Fel och brister på Allroad Challenger 300??  (läst 3853 gånger)

Utloggad AlexanderL

Fel och brister på Allroad Challenger 300??
« skrivet: 7 juni 2010 kl. 17:38:41 »
Hej! Jag undrar om det är några fel och brister man borde tänka på när man har en Allroad 300?

Utloggad trappern

SV: Fel och brister på Allroad Challenger 300??
« Svar #1 skrivet: 15 juni 2010 kl. 22:38:10 »
Jag har sen ett par år en sån maskin. Nyligen hade jag in den för fyrhjulsdriften inte hoppade i. Detta var ett mycket enkelt elfel mellan knappen och tranmission! Jag har annars inte upplevt några direkta brister...från början flög ju elstarten, det var nån kugghistori som åtgärdades på garantin! Men sen har den gått bra!! Dock kände jag nu häromdan när jag använde den att köra ut sättfisk till ett par tjärnar, att den då det blev riktigt tungt i blötmyrarna, kändes lite svag....den fixade alla lass utan direkta problem, men det fanns inga marginaler att använda om det skulle gå ännu tyngre! Men det handlade ju då också om surmyrkörning, med en 300l vattentank, ochca 70kg fisk per resa! Så då fick han verkligen kämpa...annars har jag dragit mycket björkved med maskinen, och på hårdmark så drar den lugnt å bra utan driftstörningar! Jag skryter gärna upp den, för jag tycker att den är värd det, med tanke på det facila priset ()p

Utloggad Loyden

SV: Fel och brister på Allroad Challenger 300??
« Svar #2 skrivet: 23 augusti 2010 kl. 12:04:04 »
Hej, jag hade ett lite udda fel, antagligen materialfel eftersom dom inte hört om det tidigare, men ett motorfäste gick av så att motorn hängde i avgassystemet vilket sprack (de var då jag upptäckte det)
och ett kabelfel till hastighetsmätaren.
men det var ovanliga fel och garantin fixade det ()p
Goes 520

Utloggad Haze7

SV: Fel och brister på Allroad Challenger 300??
« Svar #3 skrivet: 9 november 2010 kl. 10:14:31 »
Jag skulle idag, inte valt en sådan maskin efter en del problem. Hade jag fått välja igen hade jag sparat lite mera pengar och köpt nått annat.

Efter 10 mil lossnadet ena bulten till motorfästet och gängerna var totalt slut...
Efter första service gick den dock hyffsat tills bromsbelägget ramlade av och en bult till bakre hjulet hade åkt ur och nötte sönder hela innefälgen.. Sen lite skit med tändhatten inget stort fel men jobbigt att den rammlar ur ett par mil hemmifrån...

Motormässigt duger den bra iaf för mina behov. Får se nu i vinter hur den pallar trycket.


Second place is the first looser.

Utloggad jenson

SV: Fel och brister på Allroad Challenger 300??
« Svar #4 skrivet: 21 november 2010 kl. 20:47:21 »
Hej, jag har köpte en för ett par veckor sedan och har kört runt lite här och var. Det som jag tycker först och främst, den är alldeles för hård i fjädringen både fram och bak. Jag kapade bort ett och ett halv varv på bakdämparna, det blev mycke bättre, skall nog göra så fram med. Sen är själva dämparna ganska hårda med,men det blir nog svårare att fixa... man kan ju byta ut oljan mod nåt tunnare förståss.
Krängningsstaget bak tog jag bort direkt, känns lite onödigt när det mest blir teräng. Variatorn slammrar lite vid nollbelastning men det får man nog leva med :) Den skriker lite när man skall igång, det är nog slungkopplingen, där gäller väl samma sak :)
Annars än så länge är jag nöjd, jo backelendet nu skall sladden klippas, så den går att backa vettigt ()p

// jens
Allroad 300 4x4 -11
Hensim 110  -06

 


Online just nu.

162 gäster, 7 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, ca650xt, floran, Cln, lill_bringis, jha, Diesel Nordlöf,
Flest online idag: 194. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme