Hej hopp! Har precis skaffat mig en liten Loncin 300cc och har lite generella frågor om maskinen.Det sitter ett större munstycke i den och inställningen kanske inte är optimal för den dör när den är varm men drar man ut choken startar den och går den som en klocka så jag misstänker att den får en för fet blanding så ska skruva lite på luftskruven och se om det löser sig. Nu till den igentliga frågan. Många säger att org. förgasaren är kass, så vad ska man byta till?Bra försäljare av reservdelar?salles, swedbike har jag hittat men finns det för fler leverantörer.Det är lite småglapp ibland när man ska starta den, allt slocknar. Men hoppas man till lite på sadeln så tänds allt igen. Inget man märker av när man den är igång. Finns det några "kända" fukt/glapp ställen på maskinen? Misstänker att det är något glapp i batteriet men har inte haft "tid" att kolla.Vad rekommenderar ni för olja och tändstift?Tänkte byta på den även om förra ägaren nyligen "bytt"Har hittat ena in-oljepluggen på vänstersidan (vid växellådan?) men finns det fler ställen eller oljor man kan byta?Ska sko om den till streetdäck finns det någon i linköping med omnäjd som kan tipsa om en däckfirma som har hjul till den?Glömde det mest akuta, ett låsbart tanklock? Finns det?Tackar och bugar på förhand!
Hej.Jag förstår inte ditt problem. Du har ett större munstycke men den får alltså ändå för lite bensin?Då måste du börja titta på ditt luftfilter. Drar du ut chocken när den dör så går den normalt igen.Samtidigt så får den alldeles för fet blandning så du vill skruva på luftskruven? Det hänger tyvärr inte ihop riktigt.Ta först reda på om den får för lite eller för mycket bensin så ska ja återkomma med ett bra svar. Citat från: j0nas skrivet 29 maj 2010 kl. 12:04:46Hej hopp! Har precis skaffat mig en liten Loncin 300cc och har lite generella frågor om maskinen.Det sitter ett större munstycke i den och inställningen kanske inte är optimal för den dör när den är varm men drar man ut choken startar den och går den som en klocka så jag misstänker att den får en för fet blanding så ska skruva lite på luftskruven och se om det löser sig. Nu till den igentliga frågan. Många säger att org. förgasaren är kass, så vad ska man byta till?Bra försäljare av reservdelar?salles, swedbike har jag hittat men finns det för fler leverantörer.Det är lite småglapp ibland när man ska starta den, allt slocknar. Men hoppas man till lite på sadeln så tänds allt igen. Inget man märker av när man den är igång. Finns det några "kända" fukt/glapp ställen på maskinen? Misstänker att det är något glapp i batteriet men har inte haft "tid" att kolla.Vad rekommenderar ni för olja och tändstift?Tänkte byta på den även om förra ägaren nyligen "bytt"Har hittat ena in-oljepluggen på vänstersidan (vid växellådan?) men finns det fler ställen eller oljor man kan byta?Ska sko om den till streetdäck finns det någon i linköping med omnäjd som kan tipsa om en däckfirma som har hjul till den?Glömde det mest akuta, ett låsbart tanklock? Finns det?Tackar och bugar på förhand!