http://www.blocket.se/dalarna/Spotub_27242795.htm?ca=6&w=3men typ en sån då........ :hmmm:ring å kolla om den e kvar vetja
Vilken fin firre Härlig hängbuk på den!! Min tog jag tidigt på våren så den var totalt utsvulten - jag inbillar mig att om jag fått den på hösten så hade jag sprängt 10-kilosgränsen Åh va fiskesugen jag blev Varför måsta man jobba på dagarna
Citat från: ehm skrivet 24 maj 2010 kl. 22:28:23Vilken fin firre Härlig hängbuk på den!! Min tog jag tidigt på våren så den var totalt utsvulten - jag inbillar mig att om jag fått den på hösten så hade jag sprängt 10-kilosgränsen Åh va fiskesugen jag blev Varför måsta man jobba på dagarna Du får väl fiska på natten
Min Gös som jag fick, den högg på ca 5m djup. En söndertuggad SwimWizz tecknad som en abbore utlöste hugget Först trodde vi att vi gått för grunt med 2st spön, däremot var det bara mitt spö som gav utslag i form av en båge som böjde spöt ända in emot handtaget. Efter en stund började man känna dom övertygande tunga pumpningarna som den gjorde då den simmade mot botten i en stor cirkel.Min haspelrulle var laddad med en ny 0.32 lina, i änden satt en 22cm ståltafs. Visst var jag orolig att en knut skulle ge vika, tafsen kanske skulle öppna beteslåset.... Men nej, vi fick in den mot båten o i skenet av en ficklampa så reflekterades Gösens ögon som bronsfärgade klistermärken. Kompisen lyfte upp den med en huggkrog i gälen, vi skulle ju släppa tbx den igen så den fick inte bli skadad. Tyvärr hade vi ingen våg med oss men en tumstock fans i jobbarbyxorna som polaren hade. Gösen mätte 96cm lång, tänderna va säker närmare 2cm!!Detta var min andra Gös som jag fått men efter Denna trolling tur så blev jag helfast av nattfiske. Det måste ni prova grabbar, det är skitmysigt o lite kusligt!//Janne
Fan. Ni är ju storfiskare hela bunten, är det bara jag som metar från strandkanten i småsjöar o är överlycklig om man får en abborre på 300g.
Citat från: ehm skrivet 25 maj 2010 kl. 18:25:36Det fisket är ju också jättekul!! Och 300-gramsabborre är ju bland det godaste som finns Jo men det brukar i bästa fall bara bli en firre, så det går åt mycke potatis till den middan, o mycke knäckebröd att skölja ner bena med.
Det fisket är ju också jättekul!! Och 300-gramsabborre är ju bland det godaste som finns
Nere i hedemora där milko har sin fabrik finns det väl gös, där finns ju en fin plats att lägga i båt om man vill...sjön heter hovran och fiskekort köpte vi på en gård i närheten av sjön, har för mej att det satt en skylt vid vägen.