Är ganska förtjust i att gå längs sjökanter, åar, älvar mm och kasta med kastspöet. kul att dra upp lite fisk, men är otroligt dålig på att äta dem. Föredrar mat som sagt mu eller bä. =DBlev bara en sväng med hjuling och spö förra sommaren, kom då på att jag skulle vilja ha en kabåt, för att komma åt lite öar och liknande härikring där jag bor.
...men även ni tröttnar väl på det där trasslet nån gång och sen övergår till att leva ett enkelt och problemfritt liv.UTAN fiske.
Citat från: Dhenniz skrivet 18 maj 2010 kl. 21:45:50Är ganska förtjust i att gå längs sjökanter, åar, älvar mm och kasta med kastspöet. kul att dra upp lite fisk, men är otroligt dålig på att äta dem. Föredrar mat som sagt mu eller bä. =DBlev bara en sväng med hjuling och spö förra sommaren, kom då på att jag skulle vilja ha en kabåt, för att komma åt lite öar och liknande härikring där jag bor.Ja, än så länga får man nog lov att ta till båt när man ska ut till öar. Iofs så påstår en annonsör att den nya "ATV Max II Amfibie 6X6 - 2010" "flyter fram i sjöar och dammar till skillnad från en quad" http://www.annonsborsen.se/fyrhjulingar-9/atv-max-ii-amfibie-6x6-825712.html?advert=825712&utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=ATV%20Max%20II%20Amfibie%206X6
Fast jag tror nog fortfarande hellre på en kabåt för min del, lätt, smidig, tyst, och jag får paddla runt själv i tysthet och kanske se lite djurliv, som annars skulle stuckit när gåsen min ryter =DMed lite tur kanske man får se någon björn igen, det är jäkligt spännande att få se dom i fritt tillstånd =D
Citat från: Dhenniz skrivet 18 maj 2010 kl. 22:46:38Fast jag tror nog fortfarande hellre på en kabåt för min del, lätt, smidig, tyst, och jag får paddla runt själv i tysthet och kanske se lite djurliv, som annars skulle stuckit när gåsen min ryter =DMed lite tur kanske man får se någon björn igen, det är jäkligt spännande att få se dom i fritt tillstånd =DJa, jag skulle definitivt hellre satsa på en kabåt än en påstådd amfibie-atv för fisketurer . Det borde gå att lasta en sådan båt på en liten kärra så man kan dra den efter atv:n(?). Den väger ju nästan ingenting, så man borde kunna sjösätta den varsomhelst även om man är själv.
[quote...Jag blir superrädd när båten lutar minsta lilla eller att det är lite vågor när jag åker båt!
[quote auth
Tjusigt! Fin firre!! Ja ju tyngre fisk på lätt utrustning desto roligare blir det! Hör av dig om du lyckas hitta en budgetlösning på spötub... Det tar emot att lägga en massa pengar på ett rör, även om jag säkert skulle ha knäckt färre spön om jag haft en. För er som inte redan har sett klippet på världens sämsta ATV-fiskare så kommer det här (atv:n kommer i slutet på klippet)