Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Köp av ltz 400  (läst 1200 gånger)

Utloggad Outlaw Snurrbo

Köp av ltz 400
« skrivet: 18 maj 2010 kl. 16:22:01 »
Hej ja här kommer mitt första inlägg hehe har varit inne och läst en jävla massa men ännu inte skrivit nått.

Jo det e så här att jag e i köpar tagen av en Suzuki ltz 400 -06 men har lite frågor.
Den har ett Bigbore kitt å vad jag har förstått så innebär det större cylinder?
Bra eller dåligt ställer man ju sig frågan då,sen klart att större cylinder = mer klös men hur mår övriga maskinen av det och hur blir det med service intervaller osv.
Sen så har maskinen gått ca 650mil vilket jag tkr verkar långt och det finns ingen dukomentation på servicar tydligen så e det hemma gjort.
Behöver lite info om vad jag skall kolla för att få et hum om hur motorn mår vid ett ev köp känns ju lite osäkert med tanke på milen och inga service info.

Han begär 37.000:- tycker ni det verkar som ett vettigt köp eller skall jag titta efter något annat.

Mvh Snurrbo
Outlaw 500 -07

Utloggad blink

SV: Köp av ltz 400
« Svar #1 skrivet: 18 maj 2010 kl. 21:20:02 »
det är som vanligt svårt att veta när man köper begagnat om den har blivit servad som den skall osv. angående milen så är det många som tycks tro att det bara är till att skicka på tippen efter 1000mil? vilket jag inte förstår mig på... men som sagt svårt att veta hur mycket säljaren i fråga kan om maskinen och hur duktig han har varit att ta hand om den.

Utloggad Outlaw Snurrbo

SV: Köp av ltz 400
« Svar #2 skrivet: 18 maj 2010 kl. 22:53:11 »
Verkar som en ung kille och han verkar inte kunna allt för mycket så jag kanske skall vara lite "på min vakt"
gällande denna maskinen.
Men om det e nån som vet vad man skall titta,känna,klämma,lukta på vid ett köp får gärna komma med tips
är ju crossförare sedan barnsben men ganska ny på det här med quad så är tacksam för alla tips som jag kan få.

Mvh Snurrbo
Outlaw 500 -07

Utloggad Karnan

SV: Köp av ltz 400
« Svar #3 skrivet: 19 maj 2010 kl. 09:01:42 »
Jag håller med angående milen att folk verkar tro att det bara är att slänga skiten efter 1000mil. Jag menar en helgs åkande så har man ju lätt kört 20 mil. Så att en 3-4 år gammal hoj har gått 1000mil är ju absolut inget konstigt.
Har man bara hållt efter grejerna med oljebyten och bytt saker som är dåliga typ lager o dylikt.

Det är ju skicket på knarren som är viktigt inte milen vill jag påstå. 
Jag skulle inte tveka att köpa om säljaren säjer att service är ordentligt utförd och knarren är hel och fräsch.

Jag har alltid tyckt att det är konstigt med alla fyrhjulingar på blocket, dom flesta har ju gått typ 3-400 mil oavsett om dom är 2 år gamla eller 7.  Antingen så åker en del väldigt lite eller så fifflas det nog med mätarna utav helvete.
Jag tror på det sistnämda...
Suzuki Ltz 400

Utloggad Robban86

SV: Köp av ltz 400
« Svar #4 skrivet: 23 maj 2010 kl. 00:04:31 »
Håller ett big bore kit lika bra som orginal cylindern? Blir det mycket mer service när man har ett big bore kit jämnfört med orginal?
YFZ 450 -06 vägreggad
Raptor 350 -07 Såld
LTZ 400 -06 Såld
Raptor 350 -06 Såld

My love!, follow me to heaven † take my hand and it will be over † No more crying, let's live after we die † I promise you, we be in the sky smiling, like we never could do on earth † FOREVER and EVER I will be by your side, Holding your hand † We are in heaven † We are free †

 


Online just nu.

159 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
clun, rogun,
Flest online idag: 230. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme