Sitter och funderar på en Dinli 450, men,,,,,, en Raptor 700 ligger inte långt bort. Ni som har Dinli 450, vad har ni gjort och hur mycket har det kostat att förbättra motorprestanda på hojen? Jag har fått för mig att de flesta (inte alla kanske) uppdaterar avgassystem, förgasare och öppna filter m.m. i jakten på mer motoreffekt. Dessa uppdateringer kostar ju en del även de, så att i slutänden kanske steget till Raptor 700 inte blir så stort som man kan tänka sig från början?
Citat från: Fusklappen skrivet 9 maj 2010 kl. 22:47:48Sitter och funderar på en Dinli 450, men,,,,,, en Raptor 700 ligger inte långt bort. Ni som har Dinli 450, vad har ni gjort och hur mycket har det kostat att förbättra motorprestanda på hojen? Jag har fått för mig att de flesta (inte alla kanske) uppdaterar avgassystem, förgasare och öppna filter m.m. i jakten på mer motoreffekt. Dessa uppdateringer kostar ju en del även de, så att i slutänden kanske steget till Raptor 700 inte blir så stort som man kan tänka sig från början? Hmmm tror du nån dinliägare lägger 48 tusen på att trimma en dinli?Sätt ett slip on 2500-4000 kr, sedan ett uni filter 250 kr, ett par munstycken ca 100 kr. Sedan har du effekt så du klarar dig. Du kan lägga ned en massa till på detaljer och märkes grejer om du vill (för att få nån procent till).Annars kan du ju skaffa bigbore grejer å sånt, för några tusen till, men det behövs ju inte för att göra maskinen rolig. Det räcker med slipon, luftfilter och munstycken.
Dinlin väger nästan 50 kilo mer än Raptorn, vilket ju motsvarar en smärt passagerare.
Citat från: Hydro skrivet 15 maj 2010 kl. 19:43:35Dinlin väger nästan 50 kilo mer än Raptorn, vilket ju motsvarar en smärt passagerare. Så du menar att en dinli väger nästan 250 kilo (den väger faktiskt mellan 205-210 nu för tiden)Vikt (inklusive fulla olje- och bränsletankar) 192 kg (Men räkna bort ca 12 kg sedan pga att tanken är fylld )Ja lättare är den, men inte ca 50 kg. (rätt ska va rätt)