Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.  (läst 12813 gånger)

Utloggad Outlaw73

Startar nu en tråd inriktat på modifieringar, tips och förbättringar på Outlaw IRS.

Alla bidrag är välkomna och bifoga gääärna bilder så man förstår bättre.

Här är mitt första bidrag:

Handskydd från Biltema och Lock-On handtag från en downhill-hoj.

Handskyddet är jäkligt robust för att vara Biltema, ynka 249:- kostade den.
Lite meckel med inre fästet men det var bara att lägga emellan plast o gummi så sitter den.

Handtagen funkar såklart bara med tumgas, dock oslagbart att dom skruvas fast, orubbliga med ett jävulskt grepp! Snygga var dom oxå.

 
Delad bakaxel-glädje är dubbel bakaxel-glädje...
_____________
Can Am Outlander Max XT800 EFI -08...Såld
Polaris Outlaw 500 -08

Utloggad Tripod

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #1 skrivet: 9 maj 2010 kl. 21:55:56 »
Ser bra ut Outlaw73! Jag monterade Biltemas 24 liters box. Perfekt då man pendlar tex! Tar jag bort boxen får jag kvar en liten pakethållare.
« Senast ändrad: 11 maj 2010 kl. 06:47:09 av Tripod »
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

Utloggad OutlawNissen

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #2 skrivet: 10 maj 2010 kl. 22:57:43 »
Lite bättre investering än min AC six pack racing rack för 1300 kr från USA.
Outlaw 500 -07

Utloggad Tripod

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #3 skrivet: 12 maj 2010 kl. 22:07:43 »
Monterade rullgas idag. Vet bara inte hur jag ska summera det hela förutom att jag tycker det är TUSEN gånger bättre när man kör väg eller lätt terräng, typ lägdor och grusgrop. I besvärligare terräng tycker jag tumgas känns bättre!
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

Utloggad Outlaw73

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #4 skrivet: 12 maj 2010 kl. 22:27:05 »
Gött!

Var det nån universalmodell?
Fick du byta vajer/modifiera?

Har funderat på det men det känns som tumgasen är jävligt bra när man busar. Och busandet tar överhanden från långkörandet.

Skulle vilja känna på en med rull för att kunna bestämma mig.

Delad bakaxel-glädje är dubbel bakaxel-glädje...
_____________
Can Am Outlander Max XT800 EFI -08...Såld
Polaris Outlaw 500 -08

Utloggad Outlaw73

« Senast ändrad: 12 maj 2010 kl. 22:48:50 av Outlaw73 »
Delad bakaxel-glädje är dubbel bakaxel-glädje...
_____________
Can Am Outlander Max XT800 EFI -08...Såld
Polaris Outlaw 500 -08

Utloggad Tripod

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #6 skrivet: 12 maj 2010 kl. 23:53:25 »
Outlaw73  Väldigt snygg ljuddämpare!   Ja det var en universalgas som jag hade liggandes. Jag bytte inte wire utan borrade bara upp sträckskruven på rullgasen så dom passade ihop!
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

Utloggad Outlaw73

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #7 skrivet: 13 maj 2010 kl. 23:14:09 »
Skruvade ner dämparna idag så dom satt på gummistoppet...vägdäck på det....faaaaaan vilket grepp o väghållning, jedra strykjärn. Bredställ på torr asfalt-väghållning!

Alla som har Outlaw IRS o inte provat...gör det, även med crossdäck.
Delad bakaxel-glädje är dubbel bakaxel-glädje...
_____________
Can Am Outlander Max XT800 EFI -08...Såld
Polaris Outlaw 500 -08

Utloggad Bempe

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #8 skrivet: 26 maj 2010 kl. 23:10:56 »
Angående Biltemas handtagsskydd....
Kom att tänka på en sak när jag läste att du fick lägga emellan.
De finns ju i två storlekar beroende på styrtjocklek!
22,2 samt 28,6mm
KFX 700
Sym Quadlander 250 -06 -SÅLD...

Utloggad Outlaw73

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #9 skrivet: 26 maj 2010 kl. 23:29:01 »
Fan, d har du rätt i! Tyckte d va kass passning.
Det skall vi nog kunna byta, dom e sjyssta på byten.

Tackar!! ;)
Delad bakaxel-glädje är dubbel bakaxel-glädje...
_____________
Can Am Outlander Max XT800 EFI -08...Såld
Polaris Outlaw 500 -08

Utloggad TAZ™

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #10 skrivet: 27 maj 2010 kl. 09:37:41 »
ogillar att jag gillar det gammla polaris utseendet, igentligen är det ganska fult, men jag gillar det ändå ;D

villket märke är det på handtagen, går det korta ner sådana lockon handtag? för det är lite för tajt mellan änden på mitt styre och in till tumgasen för att normal långa handtag ska passa så brukar få korta av dom lite...

btw tror jag denna tråd hade passat bättre i moddifierings delen på forumet, för verkar itne vara någon "guide" till hur man ska göra...
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad Outlaw73

SV: Polaris Outlaw, förbättringar och modifikationer.
« Svar #11 skrivet: 27 maj 2010 kl. 22:10:31 »
Fult... :nono: very nice :headbang:

Handtagen heter ODI och kan beställas enkelt från:

http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=odi

Jag hade inga probs med tumgasen.

Tja, inte ämnat direkt som en "bild-för-bild-guide" utan lite tips med bilder som hjälp.

Lite får man klura själv :P

Ville bara samla alla Outlaw relaterade moddar, därav placering.
Delad bakaxel-glädje är dubbel bakaxel-glädje...
_____________
Can Am Outlander Max XT800 EFI -08...Såld
Polaris Outlaw 500 -08

 


Online just nu.

166 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 179. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme