tror jag har bild på det här i tråden, men det är brickor man monterar i variatorerna så remmen kommer längre ner i primärvariatorn blir ca 10% lägre och det blir verkligen skillnad
så det var "bara" ett variatiorkit tråkigtsatt och hoppades på en typ halverings nerdrevning hade varit kul och lite mer användbart tycker att alla lågväxlar som yamaha har är lite väl höga för att inte tala om backen
Vad och hur gör/kör du för att behöva halvera utväxlingen på en Grizzly 700? Hur tungt drar du? 10 % med orginalhjulen gör nog en hel del som Rallymackan säger.Jag har ingen erfarenhet själv, men har haft 2 st Grizzly 700 (12'an är kvar). Tycker inte direkt att lågen är för klen för min körning iaf. Men jag drar ju inte nå tunga lass än heller.
Toppar en Grizzly 60 på lågen?! Vet inte vart varvstoppet på kawan är men vid 20 varvar den Rejält! Utan variatorkit och med större däck...Har du kört en Grizzly? Annars får du gärna bevisa att dem går 60km/h på lågen, för det låter MYCKET
har faktiskt för mig att den gör runt 60 på lågen, och toppfarten blir då motorn inte orkar mer, en bit över 100med kittet så e man på varvtalsspärren vid ca 94km/h
den är inte alls för klen men det blir ryckigt med "hög" lågväxel ju lägre desto mjukare körning backen är kasst hög, jag hade velat en låglåg där hjuling bara hade toppat typ 25-30.. istället för 50-60
Jag vill inte på något sätt vara näsvis eller nedlåtande men det där lasset på bilderna är inget timmerlass. Det är ett mellanstort vedlass. Längden är väl inte ens 3 meter? Det borde vilken "hjuling" som helst klara av. Körde såna lass med min gamla Kawa klf 400 utan att den på något vis kändes klen. Som sagt inte skrivet för att vara nedlåtande utan snarast för att belysa att icemannen kanske lägger på mycket mer (för mycket?)...
Felskrivning av mig! Jag är en glad ATV-amatör som precis börjat nyttja min hjuling i nyttoarbete. Medveten om att det finns betydligt större vagnar att koppla på. Och nej, 2-2,5 m körde vi. Tungt att lyfta på för hand! Det jag ville säga var att jag upplever inte alls den ryckighet som Ismannen beskriver. Andra med mer erfarenhet får gärna skjuta mig i sank om jag är ute och cyklar.
det som far illa om det går tungt och du kör sakta är ju slungkopplingen.. så därför är det mkt bättre o växla ner den med yammas kitt. men den är ändå för hög på lågen o backen men det blir betydligt bättre iafMed vänlig hälsning, markus