Can am outlander skulle ja rekomendera, visst det är mycket pengar det kan jag helt klart hålla med om, det är bra andrahands värde å dom funkar kanon bra väldigt lite problem. Jämför man service priser å sådant så ligger väl alla märken ganska lika skulle jag tro på service biten, men du har längre service intervaller på dom japanska maskinerna.Det som skrivs om can ams fram diff att den är långsam å gå i, och att man hinner köra fast innan den går i, å visst tittar man på tester och sånt den är betydligt långsammare än typ polaris. Å jag var skeptisk innan jag köpte min oxå, men nu tycker jag det är bara skit snack, dom gånger jag kör fast så beror det inte på diffen å hittils har jag inte vart med att diffen har vart ett problem.
Det skiljer som sagt en del på viscoloken årsmodellerna emellan.Jag har den mest saktfärdiga, och visst kan den orsaka en fastkörning precis som den kan ställa till det lite om man försöker köra över ett träd lite diagonalt mer eller mindre från stillastående eller dike diagonalt.Men med lite teknik så funkar det!Och sen är ju de från -08 är snabbare och de från -10 är riktigt snabba!...men en manuellt fulldiffad framaxel är vid vissa tillfällen faktiskt det bästa (eller som Polaris har, den lägger i framhjulsdriften blixtsnabbt när det behövs och då enbart som fulldiffat).Frågan är väl dock hur ofta dessa tillfällen faktiskt kommer!Åker man och tävlar i trial, då är det inte så bra med en CanAm med den tidigaste versionen, liksom vid liknande körning men vid normal terrängåka så funkar det ypperligt!Jag har kört en hel del tillsammans med Grizzly 700 och visst finns det tillfällen då den klättrar bättre, men då snackar vi SVÅR terräng, alltså på ställen där man till och med har svårt att ta sig fram till fots.När man åker terrängslingor på större träffar av varierad art så ser man att det oftare är förarens teknik det handlar om än maskinen.Outlanders, Polaris, Suzuki, Honda mm, mm, mm... alla kommer ju fram finfint!...även "lågprismärkena".Det är på landsvägen de sistnämnda kan komma efter.
Jag köpte mig en grizzly 700 landsvägsreggad (dresel) oj oj gissa om jag är nöjd, yamaha ger verkligen ett bra kvalitetsintryck och jag har hört med flera st o dom verkar bara gå o gå... nog hade de vart kul med en twin men jag är mkt nöjd me yamahan, känns helt rätt.. suverän 4wd då man väljer själv var o när man ska ha full drift... kan bara rekomendera en grizzly
Jag beställde en outlander 800 xt-p i mitten av mars, har fortfarande inte fått den så tydligen är det lång leveranstid på outlandern också.Vad jag läst om outlandern så ska den tydligen vara väldigt fin att åka efter väg med men vad vet jag om det som inte ens kört en än
Tilläggas bör att dessa maskiner rullar ju oftast på terrängmönstrade däck, och sådana har ju ännu lättare att tillåtas kasa lite vid snäva svängar än asfaltsdäck (som ofta har rätt mjukt gummi för bästa grepp).Så jag är tveksam till om man direkt noterar detta alls vid normal körning med tex en Grizzly.OM det ändå skrämmer så har Polaris ett läge som kallas TURF på vissa av sina modeller, det är en funktion som ger differential och hjulen tillåts därmed snurra olika fort/långt.Det är dock egentligen till för att inte orsaka skador på känsliga ytor/underlag, tex gräsmattan hemma i trädgården...