TGB:n som det länkas till är på 503 kubik, har stel bakaxel samt saknar möjlighet till låsning av differentialen i framaxeln vilket påverkar framkomligheten i terrängen en del, så även om de kommer fram MYCKET längre i skogen än en bakhjulsdriven quad med stel bakaxel går de tyvärr inte riktigt att jämföra med en "riktig" atv.Som quad med vissa terrängegenskaper funkar den dock fint.Hur långt effekten räcker på tex en motorväg känner jag dock inte till.
Låter ju som en riktig drömmaskin ...om du läser på lite om dom olika märkena,så märker du snart att alla har sina svagheter...kawasaki med sina a-armsbussningar och drivknutar.can-am med sin framdiff och viscolock(när den väl slår till har dom andra hjulen grävt ner sig) dock ska 2010 orna vara bättre,men då är plasten skör isället .Håller ju själv på byter maskin,ena dan är man säker på en maskin den andra dan en annan .Det hadde ju varit lite lättare om man hadde obegränsat med pengar......En renegade 800 kostar ca 146000 precis dubbelt så mycket som en Target 525,sen ska man ha winch,hasplast,större däck etc .Frågan är om hur mycket du kommer att utnyttja den . Är det din första hjuling,skulle jag ha köpt en "lite billigare" maskin och provat lite först,köper du en ny så sjunker den mellan 20 och 30000 första året.Men som jag skrev Lycka Till .
Håller ju själv på byter maskin,ena dan är man säker på en maskin den andra dan en annan
Garantitid och pålitlighet är tyvärr inte alltid samma sak.Visst fixar återförsäljaren oftast problemen som kommer, men hur kul är det att åka till återförsäljaren titt som tätt?Sen om du vill åka i 60-70 på landsväg och anser det vara "landsvägssnabbt" så visst!...men vill du åka efter vad skyltarna anger så funkar tyvärr inte "lågprismärkena".Sen är inköpspriset högre på de mer effektstinna maskinerna, ja... men kolla andrahandsvärdena så ser du att det per månad inte lönar sig lika bra som det först kan verka att köpa en "billig" maskin.Alla maskiner har sina nackdelar, dock är det långt ifrån alla som faktiskt råkar ut för dem!...men måndagsexemplar finns hos alla tillverkare.Sen får man faktiskt betänka att vissa fel faktiskt är mer eller mindre förarrelaterade.Att man tex har problem med för dålig kylning är ofta pga att kylaren är igensatt med lera från något dopp i just lera, att elfel förekommer på vissa maskiner kan ofta härledas till fekventa bad i sjöar och havsvikar mm, att man fått krokiga drivaxlar kan ofta bero på att man hoppat med en maskin med CVT och när man sen landat så har man gjort så med för hög gas och då ger sig något, osv osv.Oavsett vad folk tror så är dessa maskiner inte ubåtar, ej heller crossmaskiner byggda för hopp.Använder man de ändå till detta så klart det blir onormal påverkan på grejerna....och då kommer gärna diverse fel.Sen ville du ju faktiskt ha lastrack mm, och då kanske en Outlander eller Polaris är bättre än just Renegaden som saknar dessa i original och är som sagt nån tia dyrare... OCH har lång leveranstid.
Har du kollat på Grizzly700 dom verkar det vara bra kvalitet på och man hör sällan om fel på en sån