SugBritt här Det är fotbaljorna som är annorlunda mellan kort vs lång, likaså under sadeln där den långa har ett extra förvaringsutrymme som den korta inte har. Annars är det ju samma/lika maskin!Om du redan innan köp funderar på trimning skulle jag nog rekomendera att köpa en mer effektstinn maskin. Visst ger Pulley kopplingen en markant skillnad (säger dom som provat!) men då måste man ju relatera det till just den maskin som kopplingen sitter i!Annars är CF en hur bra hjuling som helst, det finns inget som skulle vara direkt sämre än nån annan 500cc. Visst kanske man får nån servo på Sukkan o 5års garanti på Honda.....där av priset! Det är lite som att gämföra olika melonsorter typ, Honugsmelonen är dyrare än Vatten melonen, vilken är godast?? Äpplen vs Päron? Ja du för stårDet Enda som kan vara dumt med att köpa en "billig,ny" hjuling är att just Det köpet kommer bli ditt dyraste du kommer att göra! Efter sommaren när du kört bort plast här o där, svurit över orginaldäcken som bara är 25" (som alla levereras med!) så vet du inte säker om det var däcken som gjorde att du inte kom upp ur nåt hål eller om effekten var boven? Det är i Det läget som det kommer att bli dyrt då din CF inte är värd ens hälften efter 4mån, du får bara 25k för den men den kostade 60k? Ett byte till en 800cc kräver Minst 70k för en begagnad.....Sånt är livet i denna bransch, det är det som är så Roligt Köp en CF du, jag körde 800+mil med min innan kompisen tog över den, jag köpte en GOES UTX (utv,side by side) som har samma CF motor som det sitter i alla CF,GOES,NF. Motorerna går Inte sönder, mekaniskt håller dom hur bra som helst. Det är isåf plasten man bör vara aktsam om, fast det löser ju en hasplåt så....//Janne
Jag syftade givetvis på exemplet med trasig plast o det 2a handsvärdet som man faktiskt tyvärr får leva med. Vad skulle du själv tro att en CF ED Black ligger till i en Inbytesaffär? Jag tror Inte att man får mer än typ 25k för den, kan ju ha fel men det är vad Jag Tror!
Citat från: SugBritt skrivet 2 maj 2010 kl. 21:31:46Jag syftade givetvis på exemplet med trasig plast o det 2a handsvärdet som man faktiskt tyvärr får leva med. Vad skulle du själv tro att en CF ED Black ligger till i en Inbytesaffär? Jag tror Inte att man får mer än typ 25k för den, kan ju ha fel men det är vad Jag Tror!Begagnatmarknaden är nästintill obefintlig.Får massor av förfrågningar varenda dag.Priserna ligger betydligt högre än man kan tro faktiskt.En 09:a med ett par hundra mil på mätarn står i minst 35-40 tusen beroende på skick.x-5:an ytterligare 5000.
Citat från: HADES skrivet 3 maj 2010 kl. 07:33:52Citat från: SugBritt skrivet 2 maj 2010 kl. 21:31:46Jag syftade givetvis på exemplet med trasig plast o det 2a handsvärdet som man faktiskt tyvärr får leva med. Vad skulle du själv tro att en CF ED Black ligger till i en Inbytesaffär? Jag tror Inte att man får mer än typ 25k för den, kan ju ha fel men det är vad Jag Tror!Begagnatmarknaden är nästintill obefintlig.Får massor av förfrågningar varenda dag.Priserna ligger betydligt högre än man kan tro faktiskt.En 09:a med ett par hundra mil på mätarn står i minst 35-40 tusen beroende på skick.x-5:an ytterligare 5000.Pratar du inbytespriser eller vad man får betala för en maskin?Jag frågade en handlare (där jag köpt maskinen) om inbyte på min mxu300, han sa ett inbytespris på runt 10k!Och det är väl en maskin som säljs för kring 25-30 hos handlare, har endast gått 150 mil.