Det är inte straffbart att "förtala" juridiska personer, d.v.s. företag, kommuner stater o.s.v. Enbart förtal av fysiska personer, d.v.s. människor är straffbart (http://www.lagen.nu/1962:700).Annars hade nog fiskbilen kunnat sluta sälja fisk och levt på stämningar
När sådandäringa tattarCirkus är i byn slangas det diesel från lastbilar i byn och enbart då. Tydligen dyrt att tanka
Dock är det likväl riktigt obra att citera myndighetstexter och göra ändringar däri. Missledning då, är det en bättre term?
Färsk fisk ligger väl på is (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
är det någon som kikat bak i fiskbilen? jag lade ju märke till att den inte hade nåt kylaggregat!!! nu äter inte jag fisk och matlagning överlåter jag åt grillkiosker men fisk ska väl vara infryst väl? iofs så saltade man den väl förr i tiden för att den skulle hålla sig men nog borde de haft ett frysaggregat, för inte tar dom väl med sig en låda fisk och hoppas att dom får sålt den, och om inte så blir den väl förstörd av att ligga bak i lastutrymmet i 30 grader värme?
Tiden har gått vidare sen 90-talel då alla kylproduktbilar hade kyltorn på taket, ta en titt på glassbilen så ser du att den inte heller har något frysaggregat på taket..
I förrgår blev jag uppvaktad av ett gäng bulgarer som ville veta var det fanns bär. Lustigt att man väljer en biltransportbil med täckt lastutrymme när man ska åka till ett annat land och plocka bär?De verkade väldigt intresserade av fyrhjulingen jag hade på flaket...