Har också fått dåliga erfarenheter av åf idag, och tidigare. Så dåliga att jag på senare tiden har gjort allt själv.Var in i morse med min trasiga drivaxel och fråga om dom kunde ta hem reservdelar till den, och han kollar på sin dator och säger att de finns delar i sprängskissen men att dom inte går att få tag i och han ringer nån också, så då lurar han på mig en ny drivaxel för 4300. Då sa ja att heavy duty axlar kostar mycket mindre men han påstod att original alltid va bäst. (Visste heller ingen ställe som sållde heavy duty till just kymco så tog orginal) Sen när ja kommer hem så kollar ja datorn och hittar ett reparationskit för drivaxlen där just den bit som är trasig ingick. 1400 kostade det. Så beställde på engång och ringde åf och han bah, ja då tar vi bort din beställning då som inget hänt. Han lät inte ens förvånad att jag fick tag i delar bättre än dom.Shit blir arg som fan. Har haft moppen där tidigare och du skulle dom bl.a fixa bromlyset, och när servicen va klar så hade dom inte fixat det och då fråga ja om han hade kollat på det, och då sa han att han inte hitta felet och att han inte kunde laga det. MEKANIKER OCH inte kan fixa bromslyse på en moppe liksom. Sen så innan besiktningen så tänkte jag testar att köpa en ny bromskontakt och då funkade det på en gång.. va typ 15 år och kunde inte mecka nånting.Har varit fler saker som dom inte har kunnat fixa på moppen kommer dock inte ihåg allt.Juste, första gången ja hade atvn där så sa ja att han skulle spänna bromsvajern, tror du han gjorde de eller..Har övat upp mina meckar skills nu och lämnar aldrig in den på en service igen, om man inte har nån ny maskin med garanti såklart.
hej jag har min "Gamla" kawa 750 innlämnad på maskincenter i sparreholm För byte av Vevstakslagernu har den stått där 1 månad Ringde till kawasaki för några dagar sen och frågade om det går på garanti ( 1 år kvar )dom sa att det ska gå på garanti Pratade med "Mekanikern" och han sa att det inte var någon olja i motorn ( Nybytt 11 timmar innan den vart innlämnad ) och kollat innan jag åkte hemmifrån ( FULLT )Några dagar senare ringde han och sa att den går sämre änn när den vart innlämnad jag frågade om han hade kört med den ? Då hade fanskapet kört varje dag med den utan olja i motorn Nu vill han Ha 20.000:- För Reparation