Nej, det där förstod jag ingenting av :roll:
Tog loss stiftet idag, det var nästan gyllenbrunt, det måste väl ändå vara ett bra tecken ?
Visst kanske man ska göra på det viset, men att förutspå av stiftet nu är ju ganska tydligt ändå, det är väl mest finlir du snackar om nu isåfall ? Hojjen går ju suveränt bra jämfört med mindre munstycken så det kan ju inte vara några problem ?
Citat från: "D-K"Nej, det där förstod jag ingenting av :roll:om du ger fullgas direkt från typ tomgång krävs det mkt luft SNABBT in i motorn...tratt/hålet i std luftburk "stryper" klarar inte av att ge så mkt luft så snabbt -blir en "chokeeffekt" tack vare att tratten stryper så blir gassvaret bra som en accpump nästan tar man då bort lock el moddar burken får motorn så mkt luft den vill MEN då klarar inte förgasare/munstycke av att kompensera detta motor känns slö/tvekar vid gas ....
Citat från: "iroc"Citat från: "D-K"Nej, det där förstod jag ingenting av :roll:om du ger fullgas direkt från typ tomgång krävs det mkt luft SNABBT in i motorn...tratt/hålet i std luftburk "stryper" klarar inte av att ge så mkt luft så snabbt -blir en "chokeeffekt" tack vare att tratten stryper så blir gassvaret bra som en accpump nästan tar man då bort lock el moddar burken får motorn så mkt luft den vill MEN då klarar inte förgasare/munstycke av att kompensera detta motor känns slö/tvekar vid gas ....Om man ger fullgas direkt från tomgång så är det inte mer luft som ska åt, det är mer bränsle.Jag monterade som sagt ett öppet sportfilter på min, det enda jag justerade var nålen till högsta läget, samt justerade bränsleskruven. Den svarade minst lika bra, om inte bättre än innan bytet.Och detta utan accpump. Så om man ändrar bestyckningen till det rätta så svarar den inte sämre vid pådrag.
D-K, Angående sportfiltret, Jag köpte ett sådant också ifrån Denada Offroad, Jag monterade på filtret direkt på förgasaren, gick bra ett litet tag en vecka eller så, sen snackade jag med dom igen, dom menade dom på att man skulle göra rent det varje körning för att få ut effekten som filtret "garanterar", dom menade på att "borra 2 - 3 st 30mm hål på befintliga burken är ett mycket bättre val.Dom menar på att det blir igentäppt snabbt, samt att den kan suga i sig varmluft ifrån cylindern också, om man har sportfilter på så borde du dra en 32mm slang till under sadeln där orginal sitter ungefär.