ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Annonsörer, Prenumeranter och ATV/Quad-Föreningar. »
  • Annonsörer, Prenumeranter och Föreningar »
  • Svenska ATV Föreningen »
  • Ämne: ATV lederna
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige

Omröstning

Vem skall få köra på de nya ATV lederna som SATVF anlägger?

Bara medlemmar i föreningen!
23 (53.5%)
Vem som helst också utan medlemskap!
20 (46.5%)

Antal personer som röstat: 42

Omröstningen har avslutats: 10 maj 2010 kl. 21:51:47

« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 4 [5] 6 ... 9  Alla   Gå ned

Författare Ämne: ATV lederna  (läst 53016 gånger)

Utloggad Svezon™

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 694
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Svezon™
SV: ATV lederna
« Svar #48 skrivet: 18 maj 2011 kl. 18:29:22 »
250kr för tecknande av ett medlemskap som ger mig rätt att åka på Sveriges enda Atv led måste väl ändå anses som billigt? Jag vet inte om jag kommer att nyttja leden men jag ser INTE mitt medlemskap som ett ledkort utan som min chans att kunna bidra till SATVF:s arbete med/mot myndigheter och politiker för att främja mitt största intresse! Jag tror nog inte så stor del av medlemsavgiften går till Avesta leden utan till administrativa omkostnader inom föreningen.
 
SATVF huvudsakliga arbete ligger ju inte på Avesta leden utan just att påverka politiker och berörda instanser för att öka våra rättigheter som Atv entusiaster. Att sen Avesta leden finns idag kan vi ju tacka SATVF och deras arbete för, för utan dom hade vi inte haft NÅGON Atv led i Sverige. Med deras arbete tror jag att det kommer finnas fler leder i framtiden, då antalet Atv:er ökar dramatiskt varje år.

Min röst lägger jag på att man ska vara medlem för att få bruka leden.
« Senast ändrad: 18 maj 2011 kl. 21:28:42 av Svezon™ »
Anmäl till moderator   Loggat
Suzuki King Quad 750

Utloggad AtvHudik

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1562
  • Total likes: 1
  • Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
    • Visa profil
AtvHudik
SV: ATV lederna
« Svar #49 skrivet: 18 maj 2011 kl. 21:12:25 »
Citat från: Svezon™ skrivet 18 maj 2011 kl. 18:29:22
250kr för tecknande av ett medlemskap som ger mig rätt att åka på Sveriges enda Atv led måste väl ändå anses som billigt? Jag vet inte om jag kommer att nyttja leden men jag ser INTE mitt medlemskap som ett ledkort utan som min chans att kunna bidra till SATV:s arbete med/mot myndigheter och politiker för att främja mitt största intresse! Jag tror nog inte så stor del av medlemsavgiften går till Avesta leden utan till administrativa omkostnader inom föreningen.
 
SATV huvudsakliga arbete ligger ju inte på Avesta leden utan just att påverka politiker och berörda instanser för att öka våra rättigheter som Atv entusiaster. Att sen Avesta leden finns idag kan vi ju tacka SATF och deras arbete för, för utan dom hade vi inte haft NÅGON Atv led i Sverige. Med deras arbete tror jag att det kommer finnas fler leder i framtiden, då antalet Atv:er ökar dramatiskt varje år.


Jag håller med varenda ord i inlägget. AMEN och slut på diskusionen om varför man ska vara med.  :sunny:
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 800R XMR
BBFW - Atv madness

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: ATV lederna
« Svar #50 skrivet: 18 maj 2011 kl. 21:17:53 »
Hade jag vart smartare så är det exakt så jag skulle uttryckt mig, svezon!
Glasklart som alltid!  ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2537
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: ATV lederna
« Svar #51 skrivet: 20 maj 2011 kl. 20:14:58 »
Citat från: Mudde™ skrivet 10 april 2010 kl. 21:51:47
Nu har SATVF börjat teckna avtal med markägare och söker tillstånd hos myndigheterna för att kunna skapa ATV leder för laglig körning. Men tycker du att vem som helst skall få nyttja dom eller bara medlemmar i Svenska ATV Föreningen? Det är föreningen som står som ansvarig för alla markarrenden och ansökningar. Vad tycker du?

Kan du förklara mer eakt hur det fungerar med SATVF:s engagemang, är det egentligen lokala föreningar som gör jobbet, eller drivs hela projekten i SATVF:s regi.
Om det är lokala föreningar som gör jobbet, hur stödjer SATVF arbetet, ekonomiskt, eller via myndighetskontakter, eller både och?
Kommer SATVF att göra samma typ av insatser på orter där det inte finns aktiva föreningar?
Kommer de prejudikat som skapas att öppna för alla eventuellt nya föreningar att göra samma sak på andra ställen i landet?

När det gäller avgifter för att köra på leder som är godkända av staten/markägare så anser jag inte att de skall vara avgiftsbelagda.
Om godkännandet hänger på att det finns folk/föreningar som är direkt ansvariga för eventuella skador som uppstår så anser jag att det är upp till föreningarna, men jag tror inte att det ökar användandet av lederna, eller anslutningen till föreningarna, att ta betalt för nyttjandet.
Bättre då att t.ex. via skyltar informera om att: "DENNA LED FINNS TILL TACK VARE SATVF, GÅ MED OM DU GILLAR DET VI GÖR"
« Senast ändrad: 20 maj 2011 kl. 20:17:32 av Rickard Marklund »
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Mudde

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 769
  • Total likes: 25
  • Fear No Mud
    • Visa profil
Mudde
SV: ATV lederna
« Svar #52 skrivet: 20 maj 2011 kl. 20:39:31 »
Vad gäller Avestaleden och SATVF ligger till som så att "vi" vill se om det inte gick att få undantag från Terrängkörningslagen som är tämligen tydlig.

För att kunna göra det var vi "tvungna" att ha ett markarrende vilket vi fick hos Svea Skog. Leden förvaltas dock av ATV Avesta som har nyttjanderätten och avtalet med kommunens miljökontor.

Att ha en led är förknippat med kostnader såsom - markarrende, miljöinspektions avgifter, underhåll mm.

SATVF har aldrig haft för avsikt att "äga" eller "driva" egna leder! Däremot agera / fungera som en dörröppnare gentemot myndigheter m.fl vilket man också gjort.

Avesta leden är ett GENOMBROTT som kan användas på andra ställen då den finns som "prejudikat" som bevisar att det går att skapa leder.

Att driva och sköta leder är inte gratis - se bara på skoterlederna!
Anmäl till moderator   Loggat
www.facebook.se/atterling skvaller och fakta om ATV

Can-Am 570 -16
Yamaha Grizzly 700 -15
Yamaha Grizzly 450 -14 (för Trial och Kidzen)
Arctic Cat 550 LTD -12
Kawasaki 750 EPS -12
Can-Am 500 XTp -10
Yamaha Grizzly 450 Trial Edition -10
Yamaha Grizzly 700 -09
Polaris XP 850 -09
Honda Rincon 680 -08
Can Am 500 -08
Honda 500 FA -07
Yamaha Kodiak 450 -06

Utloggad Svezon™

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 694
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Svezon™
SV: ATV lederna
« Svar #53 skrivet: 20 maj 2011 kl. 21:04:00 »
Citat från: Mudde™ skrivet 20 maj 2011 kl. 20:39:31
Vad gäller Avestaleden och SATVF ligger till som så att "vi" vill se om det inte gick att få undantag från Terrängkörningslagen som är tämligen tydlig.

För att kunna göra det var vi "tvungna" att ha ett markarrende vilket vi fick hos Svea Skog. Leden förvaltas dock av ATV Avesta som har nyttjanderätten och avtalet med kommunens miljökontor.

Att ha en led är förknippat med kostnader såsom - markarrende, miljöinspektions avgifter, underhåll mm.

SATVF har aldrig haft för avsikt att "äga" eller "driva" egna leder! Däremot agera / fungera som en dörröppnare gentemot myndigheter m.fl vilket man också gjort.

Avesta leden är ett GENOMBROTT som kan användas på andra ställen då den finns som "prejudikat" som bevisar att det går att skapa leder.

Att driva och sköta leder är inte gratis - se bara på skoterlederna!

Jag tycker att ni gjort ett kanonjobb som lyckats få till en led i detta förbudsland!  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Suzuki King Quad 750

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2537
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: ATV lederna
« Svar #54 skrivet: 21 maj 2011 kl. 08:57:57 »
Hur lång är leden?
Vad kostar arrendet?
Hur är planen för framtiden, skall den lokala föreningen betala arrendet eller skall SATVF göra det?
Kommer miljöinspektionsavgifter vara en löpande kostnad, eller bara något som kostade vid själva iordningställandet?

När det gäller skoterleder har man ju ett lite annat fokus, där vill man ju ha en så bra/slät/fin led som möjligt, jag har dock bilden av att det är mer eller mindre tvärt om när det gäller ATV-leder, eller har jag missuppfattat detta?
Vill man ha en bra led kan man ju hålla sig på skogsvägar?

Även jag tycker att det arbete som SATVF gjort för att komma runt den stringenta terrängkörningslagen är strålande, det finns mycket galet med den lagen, och jag är också beredd att betala för att det finns folk som driver denna typ av frågor, jag vidhåller dock att det är en ovanligt hög avgift för att stödja ett arbete som begränsar sig till detta, och eftersom frågan ställdes som en öppen fråga så vidgåller jag min uppfattning att det borde finnas en differentierad taxa på medlemskap beroende på om man har tillgång till "medlemsförmånerna" som lokala klubbar bidrar med, eller ej.

OK; det är inga stora pengar det handlar om, men mitt resonemang är mer principiellt.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: ATV lederna
« Svar #55 skrivet: 21 maj 2011 kl. 11:48:30 »
jag tycker att det är värt 250kr bara att föreningen sätter press på politiker och får igenom lite av "våra" åsikter.
samhället är styrt aldelles för mycket av "dom där uppe" och vanliga dödliga har små eller inga möjligheter att påverka, mer än civil olydnad.
jag gick nyss med i SATVF för jag vill stödja denna påtryckning av politiker, det var riktigt smidigt, man kunde betala via deras sida från internetbanken och allt..
vi måste stå upp och kämpa för vår sak innan Miljöpartiet växer sig för starka!
det är trist att det inte finns en led i västsverige men det är inte heller helt osannoilkt att jag tar mig en resa till avesta för att köra där uppe.

Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2537
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: ATV lederna
« Svar #56 skrivet: 21 maj 2011 kl. 17:05:32 »
Jag är ateist, men betalar 100 kr/år till EFS i byn för att de tillhandahåller våra ungdomar fritidssysselsättning i form av EFS-scouterna.
De aktiva EFS:arna betalar 200 kr för sitt medlemskap.
På samma sätt ställer jag gärna upp som "stödmedlem" i SATVF även om jag har 50 mil till närmaste förening/klubb eller led.

Detta är min uppfattning, och inget som alla andra behöver hålla med om.
Det har dock funkat riktigt bra för EFS i byn, de har fördubblat sina medlemsavgiftsintäkter sedan de införde "stödmedlemssystemet".
Ett förslag som jag kom med.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad AtvHudik

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1562
  • Total likes: 1
  • Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
    • Visa profil
AtvHudik
SV: ATV lederna
« Svar #57 skrivet: 21 maj 2011 kl. 20:24:39 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 21 maj 2011 kl. 17:05:32
Jag är ateist, men betalar 100 kr/år till EFS i byn för att de tillhandahåller våra ungdomar fritidssysselsättning i form av EFS-scouterna.
De aktiva EFS:arna betalar 200 kr för sitt medlemskap.
På samma sätt ställer jag gärna upp som "stödmedlem" i SATVF även om jag har 50 mil till närmaste förening/klubb eller led.

Detta är min uppfattning, och inget som alla andra behöver hålla med om.
Det har dock funkat riktigt bra för EFS i byn, de har fördubblat sina medlemsavgiftsintäkter sedan de införde "stödmedlemssystemet".
Ett förslag som jag kom med.

Visst låter det vettigt tycker jag också. Dessuto skulle detta garanterat leda till större antal medlemmar och på detta sätt större chanser att påverka.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 800R XMR
BBFW - Atv madness

Utloggad Mudde

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 769
  • Total likes: 25
  • Fear No Mud
    • Visa profil
Mudde
SV: ATV lederna
« Svar #58 skrivet: 21 maj 2011 kl. 22:49:42 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 21 maj 2011 kl. 08:57:57
Hur lång är leden?
Vad kostar arrendet?
Hur är planen för framtiden, skall den lokala föreningen betala arrendet eller skall SATVF göra det?
Kommer miljöinspektionsavgifter vara en löpande kostnad, eller bara något som kostade vid själva iordningställandet?

När det gäller skoterleder har man ju ett lite annat fokus, där vill man ju ha en så bra/slät/fin led som möjligt, jag har dock bilden av att det är mer eller mindre tvärt om när det gäller ATV-leder, eller har jag missuppfattat detta?
Vill man ha en bra led kan man ju hålla sig på skogsvägar?

Även jag tycker att det arbete som SATVF gjort för att komma runt den stringenta terrängkörningslagen är strålande, det finns mycket galet med den lagen, och jag är också beredd att betala för att det finns folk som driver denna typ av frågor, jag vidhåller dock att det är en ovanligt hög avgift för att stödja ett arbete som begränsar sig till detta, och eftersom frågan ställdes som en öppen fråga så vidgåller jag min uppfattning att det borde finnas en differentierad taxa på medlemskap beroende på om man har tillgång till "medlemsförmånerna" som lokala klubbar bidrar med, eller ej.

OK; det är inga stora pengar det handlar om, men mitt resonemang är mer principiellt.

Hur lång är leden?

Drygt 1 mil, tar ca 4 timmar att köra (min uppfattning) men i trupp ca 6 timmar.

Vad kostar arrendet?

1500:-/år

Hur är planen för framtiden, skall den lokala föreningen betala arrendet eller skall SATVF göra det?

Om jag inte minns fel har SATVF betalt för en 3 års period som sen automatiskt förlängs med 3 år.

Kommer miljöinspektionsavgifter vara en löpande kostnad, eller bara något som kostade vid själva iordningställandet?

Det är en löpande kostnad och kostar dryga 5.000:- / år + den initiala som var på närmare 10.000:- för uppstarten.

När det gäller skoterleder har man ju ett lite annat fokus, där vill man ju ha en så bra/slät/fin led som möjligt, jag har dock bilden av att det är mer eller mindre tvärt om när det gäller ATV-leder, eller har jag missuppfattat detta?
Vill man ha en bra led kan man ju hålla sig på skogsvägar?

Man måste fortfarande bygga broar över åar som innehåller fisk eller flodpärlmusslor, skylta, återställa (kan bli sönderkört) och detta kostar. Men du har helt rätt, vi vill inte ha en SLÄT led, vi vill gärna dra en ATV led bredvid en skoterled men utan underhåll.....
Anmäl till moderator   Loggat
www.facebook.se/atterling skvaller och fakta om ATV

Can-Am 570 -16
Yamaha Grizzly 700 -15
Yamaha Grizzly 450 -14 (för Trial och Kidzen)
Arctic Cat 550 LTD -12
Kawasaki 750 EPS -12
Can-Am 500 XTp -10
Yamaha Grizzly 450 Trial Edition -10
Yamaha Grizzly 700 -09
Polaris XP 850 -09
Honda Rincon 680 -08
Can Am 500 -08
Honda 500 FA -07
Yamaha Kodiak 450 -06

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2537
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: ATV lederna
« Svar #59 skrivet: 23 maj 2011 kl. 08:13:01 »
OK, tack för bra info.

Detta innebär alltså att det kommer att kosta i runda slängar 10 000 kr/år att hålla igång leden om man bara ser till arrendet och miljöinspektionen samt lite material till broarna, själva återställandet och underhållet sker väl som vanligt i denna typ av verksamheter på ideell basis?

Då jag har viss erfarenhet av att ta betalt av de som fiskar i vårt fiskevårdsområde så undrar jag hur ni tänkt lösa betalningen, om det skulle kosta att köra leden?

Vi har satt upp "fiskekortsautomater" vid våra planterade vatten då folk som regel vill fiska när det är kväll/helg och byns butik inte är öppen...
Fiskekortsautomaten är i princip en extremt förstärkt postlåda, 3 mm rostfritt stål, förstärkt på vissa ställen.
Kunderna betalar genom att lägga 60 kr i ett kuvert, som de skriver sitt namn på.

Detta fungerar väl skapligt, men det ger inte speciellt mycket pengar, och vi har upprepade gånger blivit av med både pengar, oc hela "automaten".
Det har troligen kostat lika mycket att hålla igång automaten, som de pengarna vi fått in, om vi skulle betalt för material och arbete för att hålla automaten igång...

Det jag menar är att det är rätt svårt att få en smidig lösning för betalningar på plats/när man vill köra, och om körningen måste planeras, och pengarna betalas in i förväg, och man skall hinna få ett färdbevis hemskickat på posten så blir det dels krångligt, arbetskrävande, och förmodligen ger det inte mycket pengar.

Jag förstår definitivt grundfrågan, vem skall få köra, vad skall det kosta, o.s.v. - men jag har inte riktigt klart för mig:

1. Vem och hur skall man kontrollera om de som kör är medlemmar?
2. OM man skall betala för att få köra, oavsett om man är medlem eller ej, vem skall ta betalt och hur skall det göras, och på vilka tider skall man kunna göra det.
3. Vem skall ha rätt att kontrollera färdbeviset?
4. KAN man rent juridiskt "förbjuda" färd på leden av de som icke är medlemmar eller inte har betalt?

Som jag ser det är det rimligt att man betalar om man vill köra, antingen som medlem eller som tillfällig besökare, frågan är bara om ni har en plan för om det får göras, kan göras, och vem som skall göra det.

Det känns fortfarande för mig som att man där det finns en lokal förening, med tillåtna "körställen", betalar en något högre medlemsavgift än de som bara är medlemmar i SATVF, och för dessa pengar får man tillgång till lederna och de träffar som föreningen arrangerar.
Man kunde även tänka sig att föreningen som driftar leden en eller ett par gånger/år arrangerar en ATV-träff med ledkörning och lite kringarrangemang som drar in de pengar som krävs för att underhålla leden?

Mitt förslag är "fel" på ett sätt, att man som aktiv medlem, som dessutom "tvingas" arbeta ideellt med t.ex. underhåll, skall betala mer än de som bara är tillfälliga besökare, men så är det ju mer eller mindre i alla föreningar, ju aktivare man är i föreningen och med ideellt arbete, ju mer betalar man...

Det som skulle kunna funka skapligt är att vid ledstart sätta upp en låda med inbetalningskort, som åkarna stoppar på sig och betalar in i efterhand till bankgiro.
Ville man skulle man då kunna kontrollera att alla som kör leden i vart fall stoppat på sig inbetalningskortet, och om de inte har detta på sig vid en eventuell kontroll så tar man person/adressuppgifter och fakturerar?
« Senast ändrad: 23 maj 2011 kl. 08:18:40 av Rickard Marklund »
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 4 [5] 6 ... 9  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Annonsörer, Prenumeranter och ATV/Quad-Föreningar. »
  • Annonsörer, Prenumeranter och Föreningar »
  • Svenska ATV Föreningen »
  • Ämne: ATV lederna
 


Online just nu.

678 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 678. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info