Jag hoppas verkligen detta får genomslag.Kan vara ett sätt att sätta ned foten.Borde även införas på andra marknader ex el.Jag kommer att följa detta slaviskt, börjar vara less nu...
Citat från: Narmasil skrivet 8 april 2010 kl. 09:01:31Vad vi behöver är att göra som franska bönderna och smälla till regeringen så dom tvingar ner dom, detta kommer nog inte hända men idén ovan är ju inte dum allsVad menar du? Att regeringen ska tvinga oljebolagen att ta mindre vinst?Det är ju en väldigt stor det av bensinpriset som är skatter, den stora frågan där är väl hur stor den delen ska vara och vad pengarna ska användas till. Sen tycker jag att reseavdraget ska vara lite högre.Sen vet jag inte hur stor del av bensinpriset som det är rimligt att få ner i en sådan här protest. Det lär väl inte handla om kronor/liter. Men svider det tillräckligt för bolagen så har ju man vunnit mycket.Jag är ganska vrång av mig så jag kan mkt väl tänka mig att kriga lite för tioöringar, men för att få med den stora massan så kanske det krävs att man kan ge hopp om större besparingar.Men det är klart vi SKA bojkotta preem och statoil!
Vad vi behöver är att göra som franska bönderna och smälla till regeringen så dom tvingar ner dom, detta kommer nog inte hända men idén ovan är ju inte dum alls
Ska det bojkottas så glöm inte att Jet ägs av Statoil.
det finns mer olja i dag än för 35 år sedan och då kostade bensinen 2 kr liter.