Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ltz400 problem.  (lĂ€st 2840 gĂ„nger)

Utloggad Peokock

Ltz400 problem.
« skrivet: 7 april 2010 kl. 21:55:44 »
Har dÄ ett litet problem med min 07:as ltz.

sitter ett biggun helsystem pÄ + en revmax 2 tÀndbox, den ska vara ombestyckad och klar.

Körde till jobbet imorse utan problem, nÀr jag skulle Äka hem sÄ starta den som vanligt. men den gick lite "ryckigt" och bluddrigt,men trodde dÄ bara att den var lite kall, men efter ett par hundra meter Àr det precis som om den vill dö, gasar dÄ pÄ lite mer och dÄ drar den ivÀg. men sedan dör den totalt. nÀr jag kommer hem tar jag bort stiftet och kollar, den Àr lite svart, men det Àr torrt. och den fÄr gnista. sÀtter tillbaka stiftet och dÄ startar den, men den bluddrar fortfarande och gÄr ryckigt. nÄn som tro vad det kan vara för problem ? kanske inte har nÄge med problemet att göra, men den avgassmÀller nÀr jag slÀpper pÄ gasen.

mvh / Peo
suzuki ltz 400
Big gun helsystem
Revmax 2 box
---SĂ„ld---

Utloggad teppas

SV: Ltz400 problem.
« Svar #1 skrivet: 7 april 2010 kl. 22:04:49 »
tja!
Har den gÄtt bra innan alla delarna sats pÄ? om du har orginal boxen kvar prova att byta den först (snabbt o enkelt :))

annars kan du har fĂ„tt dynga i förgasaren eller förgasaren tar tjuvluft. 
smc cbw250 -05 sÄld!
Ltz400 -vit -06 sÄld!
Hotcams steg 1                       
Yoshimura-helsystem       
KN filter                        
xeonljus                         
Rev-Max 2 TĂ€ndbox 
Bigbore 453cc, 96mm       
Keihin FCR39 
Topp planad o portad!
Hotrod vevparti

Utloggad Peokock

SV: Ltz400 problem.
« Svar #2 skrivet: 7 april 2010 kl. 22:15:20 »
ja den har gÄtt kanon bra sedan jag köpte den i vintras. har dock inte hunnit köra med den sÄ mycket bara.
suzuki ltz 400
Big gun helsystem
Revmax 2 box
---SĂ„ld---

Utloggad zupe

SV: Ltz400 problem.
« Svar #3 skrivet: 7 april 2010 kl. 22:22:14 »
vatten i cdi kontakten eller tÀndhatten sÄ gÄr den sÄ.
Kolla Àven att du inte har skrÀp i förgasarn.
Haft bÄda och den gick som du beskrev med bÄda felen
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc SĂ„ld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Peokock

SV: Ltz400 problem.
« Svar #4 skrivet: 7 april 2010 kl. 22:34:31 »
om det Ă€r vatten dĂ€r, Ă€r det dĂ„ bara att försöka torka dĂ„ eller ? om det skulle vara skit i förgasaren Ă€r det en svĂ„r "operation" att fixa för en riktigt nybörjare som jag dĂ„ ?  ;D
suzuki ltz 400
Big gun helsystem
Revmax 2 box
---SĂ„ld---

Utloggad teppas

SV: Ltz400 problem.
« Svar #5 skrivet: 8 april 2010 kl. 05:37:22 »
torka och kanske kör nĂ„n vĂ€rme pĂ„ hojen. Och förgasaren fixar du att skruva lös, sitter ganska lindrigt till. 

Lycka till  ()p
smc cbw250 -05 sÄld!
Ltz400 -vit -06 sÄld!
Hotcams steg 1                       
Yoshimura-helsystem       
KN filter                        
xeonljus                         
Rev-Max 2 TĂ€ndbox 
Bigbore 453cc, 96mm       
Keihin FCR39 
Topp planad o portad!
Hotrod vevparti

Utloggad Peokock

SV: Ltz400 problem.
« Svar #6 skrivet: 8 april 2010 kl. 09:37:23 »
yes dÄ ska jag ta och kika pÄ det imorrn. tackar för all hjÀlp !
suzuki ltz 400
Big gun helsystem
Revmax 2 box
---SĂ„ld---

Utloggad Peokock

SV: Ltz400 problem.
« Svar #7 skrivet: 9 april 2010 kl. 17:42:48 »
den lilla besten tog tjuvluft. upptÀckte det sÄklart nÀr man plockat ner kÄpor och tank. =) men aldrig fel att fÄ tillbringa 1 dag i garaget. tack Äterigen för hjÀlpen.
suzuki ltz 400
Big gun helsystem
Revmax 2 box
---SĂ„ld---

Utloggad teppas

SV: Ltz400 problem.
« Svar #8 skrivet: 9 april 2010 kl. 22:30:21 »
 ()p
smc cbw250 -05 sÄld!
Ltz400 -vit -06 sÄld!
Hotcams steg 1                       
Yoshimura-helsystem       
KN filter                        
xeonljus                         
Rev-Max 2 TĂ€ndbox 
Bigbore 453cc, 96mm       
Keihin FCR39 
Topp planad o portad!
Hotrod vevparti

Utloggad Peokock

SV: Ltz400 problem.
« Svar #9 skrivet: 22 april 2010 kl. 11:59:15 »
yes dÄ var det dags igen. efter att ha ÄtgÀrdat felet "trodde" jag sÄ blev det precis som förut. har kört ca 1,5 mil sen jag "ÄtgÀrdade" felet. och den har gÄtt klockrent. men idag pÄ vÀg till jobbet sÄ dog den.. försökte starta den igen, men icke. efter ca 15 min sÄ startar denŽ, men nÀr jag trycker pÄ gasen sÄ dör den. har gjort alla tidigare förslag ni gett mig,=) sÄ vad tror ni det kan vara ?


Mvh Peo
suzuki ltz 400
Big gun helsystem
Revmax 2 box
---SĂ„ld---

Utloggad Peokock

SV: Ltz400 problem.
« Svar #10 skrivet: 5 maj 2010 kl. 12:54:30 »
Ă€ntligen. nu funkar den =) !
suzuki ltz 400
Big gun helsystem
Revmax 2 box
---SĂ„ld---

Utloggad Strawie

  • Tidigare Ă€gare till CFmoto Z-force 800, Suzuki Ltz 400, Smc Cbw 250
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlĂ€gg: 100
  • Totalt antal gillanden: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ltz400 problem.
« Svar #11 skrivet: 11 maj 2010 kl. 04:18:52 »
Var det tjuvluft som var problemet?
Var det vid förgasaren?
Jag har ett liknande problem pÄ min sÄ det vore intressant att veta pÄ ett ungefÀr vart det var nÄgonstans....

 


Online just nu.

150 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 179. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme