Har precis bytt rem och funktionstestat nån mil... Verkar som den slår i senare än med den förra på. Lär gasa mer nu, även motorbromsen blev väldigt dålig. Vad är felet?
Satt remmen åt rätt håll?
Jag bytte remmen på min CF vid typ 750mil om jag minns rätt?!Den var EXAKT lika bred som den nya remmen!! Dock skiljde det lite på längden mellan nya/gamla.Efter bytet så ville den inte varva lika mkt o den blev liiite slöare från start, upplevde att den drog tidigare. Vilket håll den sitter åt Borde inte spela nån roll tycker jag, men jag kan ju ha fel?!
Har alltid förutom vid köp av maskinen haft piratremmar och tycker dom fungerar bättre än orginal, + att dom är 1000 spänn billigare.
Nej det är duells som tillverkar dem (pirat) och om man har en av varje (pirat och orginal) så ser och känner man skillnaden på dem. OCH.... kritisera inte peak för dom har bra kläder OCH hittar du något plagg som finns i samma modell och utseénde med samma kvalitet som peak från nån annan tillverkare (märke) så skall jag gratulera dig ordentligt. Du som är mekaniker borde ju veta skillnaden på remmarna både orginal och från t,ex duells (pirat) annars tycker jag att du inte skall skicka kass kritik. Och du skriver "Pirat???Går d att vara MER pirat än kina?" det är nämligen så att ATW SWEDEN säljer orginalet för 2000 och duells säljer sin för 1000 och den från duells har en sån kvalitet så den går inte jämföra med orginalet. Att orginalet tillverkas "billigt" i kina är ju inte samma sak som att generalagenten säljer dom "billigt"
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️