Jag har nu provat att ta bort och flätat kontakten som orsakar så många fel. Det hjälpte inte.Hade på känn att det fortfarande kan vara något med förgasaren så isär med den för 20:e gången. (jag börjar bli överjävlig på att ta isärförgasare nu. Ville kolla flottören att den inte svämmar över med soppa. Jag justerade nivån så det blir mindre med soppa. Efter att jag vred om nyckeln då förgasaraen var tom så startade den till slut och gick bra i hela 4 sek. Sen gick den in i skitläge igen. Jag hann och bli glad.Förgasarfotspackningen? Var i h-e sitter den?Kände nu efter några provstarter att det är den bakre cylindern som inte vill gå. Skönt att jag inte är ensam om att ha haft detta problem.Tack så längeMagnus
Bara en idé, krysskilen till svänghjulet som gått då blir tändningen fel om svänghjulet hamnar i fel läge och maskinen går men betydligt sämre. Hoppas det löser sig
Ang wastelandBörjar få ont om ideer. Jag kan ha missat något med förgasaren. men hittade inget märkligt. Den får soppa, luft, och gnista. kompen misstänker jag inte. Då är det bara tändsekvensen kvar nu då. När man hållit på och grottat så här mycket och änge med samma problem så tror man inte att man gjort rätt till slut. en dubbelkoll.Krysskil? jag får kolla i verkstadshandboken. Tack så länge//M