ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: Yamaha 450 jämfört med 350
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 4 [5] 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Yamaha 450 jämfört med 350  (läst 13084 gånger)

Utloggad lowflyingflatiron

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
    • Visa profil
lowflyingflatiron
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #48 skrivet: 10 april 2010 kl. 22:39:02 »
Jag undrar bara vad som skiljer Polaris outlaw 450-500-525
Jag har förstått att någon har KTM motor, vilken av dem har längst mellan servicearna, samt rappast????
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #49 skrivet: 11 april 2010 kl. 00:09:53 »
Vad jag förstått så byttes 500:an ut -07/-08 mot 450:n och 525:an och dessa har KTM:s motorer.
525:an finns i en IRS-version (delad bakaxel) medan den med stel heter 525 S.
Samtliga har backväxel.
525:an är 20 kilo lättare än gamla 500:an (bla tack vare motorn som utvecklades tillsammans med kunskapen de fick på köpet när svenska Husaberg förvärvades).

Både 450:n och 525:an är högpresterande motorer, och lär knappast nölja sig med oljebyte var 200:ade mil.

525:an är riktigt vass, med en bit över 50 hk i original.

Jag har inga exakta siffror, men tycker mig ha hört oljebyte+filter 5-10h, ventiljustering var 25:e och totalrenovering vid 150 för att förebygga haveri osv.
Obs timmar, inte mil...
Rätta mig gärna!!!
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad lowflyingflatiron

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
    • Visa profil
lowflyingflatiron
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #50 skrivet: 12 april 2010 kl. 20:09:35 »
Jag har tittat runt och ska även kolla 500 outlaw/predator.

Tycker de verkar vara prisvärda. Men jag vet inget om dem.
Vet någon något om Polaris 500 motorerna?
Eller någon annan info ang dem?
Är de från USA?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad lowflyingflatiron

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
    • Visa profil
lowflyingflatiron
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #51 skrivet: 13 april 2010 kl. 20:21:03 »
 :help:Känns som att jag har spårat ur trådens ursprung. :help:

Jag har inte bestämt mej, jag trodde jag hade bestämt mej.
Desto mer jag kollar på blocket desto mer osäker blir jag på en 700 raptor, många säger att den är tung.
Jag vet hur tung 350n var när man hade satt den i en gyttjepöl.


Jag vill att maskinen ska vara så smidig som möjligt, jag har en mindre skada i rygg som håller på att läka, så jag ska köra för å för att stärka musklerna i ryggslutet.
Men sen är det som Hydro skriver:
-Med lite körvana är dock Raptorns enda nackdel i skogen jämfört med en LTZ är att den är lite tyngre att lyfta när man fastnat, men jag tycker man fastnar mer sällan, just pga bottenvridet i motorn.

Så maskinen jag letar efter ska....
Pendlas med.
Tränas med.
Vara bra kvalitet.
Piggare än raptor 350. :whip:
Gärna ligga på max 50-60Tusen

Jag är mer osäker nu än när jag startade tråden, ang vilken maskin man ska välja.......
Sen det här med timmar.......Hur länge/långt är 5timmar. Hur räknas timmarna på maskin? :dntknow:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rackelsmurf

  • Grefve af Pålberget
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 617
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Trivs bäst i skogen
    • Visa profil
Rackelsmurf
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #52 skrivet: 14 april 2010 kl. 13:16:09 »
Det är helt enkelt timmarna som den varit igång som räknas. Om du är rädd för att köra fast och behöva slita kanske du skulle titta på en fyrhjulsdriven ATV istället, med vinsch då :) Men det är å andra sidan inte omöjligt att montera en liten vinsch på en quad heller, så slipper du slita sönder ryggen igen.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Tumult_79

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 348
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Tumult_79
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #53 skrivet: 14 april 2010 kl. 22:34:11 »
Citat från: lowflyingflatiron skrivet 13 april 2010 kl. 20:21:03
...desto mer osäker blir jag på en 700 raptor, många säger att den är tung.
Jag vet hur tung 350n var när man hade satt den i en gyttjepöl.
Jag tror inte att en lättare maskin är så pass lätt att din rygg skonas.


Citat från: lowflyingflatiron skrivet 13 april 2010 kl. 20:21:03

Jag vill att maskinen ska vara så smidig som möjligt, jag har en mindre skada i rygg som håller på att läka, så jag ska köra för å för att stärka musklerna i ryggslutet.

Raptorn är inte den smidigaste, men klumpig är den absolut inte. Ltz är smidigare.


Citat från: lowflyingflatiron skrivet 13 april 2010 kl. 20:21:03

Så maskinen jag letar efter ska....
Pendlas med.
Tränas med.
Vara bra kvalitet.
Piggare än raptor 350. :whip:
Gärna ligga på max 50-60Tusen

Generellt sett så ju större motor desto lämpligare för pendling. Köper du en maskin med över 350cc så är den piggare än raptorn.

Att hitta en reko vägreggad Raptor 700 för max 60000lr kan vara möjligt men svårt. En ltz hittar du lätt och får dessutom råd med div önskvärda tillbehör.

Personligen tycker jag att det är för lite krut i tex en ltz 400 för att det ska vara riktigt kul. Om jag inte har helt fel så är raptor 700 den lättaste av maskinerna i den klassen.


Citat från: lowflyingflatiron skrivet 13 april 2010 kl. 20:21:03

Jag är mer osäker nu än när jag startade tråden, ang vilken maskin man ska välja.......
Jag vet varför man aldrig blir klokare av att fråga sig till vad man ska köpa. Det är som en påse chips!

Tänk dig att du står framför chipshyllan, du har aldrig smakat chips förut så du vill ju att de som har ätit chips förut ska berätta för dig vilka chips som du gillar bäst.

Du har några kriterier, det ska vara en fin påse, vara lagomt mycket smak och samtidigt riktigt riktigt goda. Alla gillar olika chips av olika anledningar. Det är svårt.

Nån har sagt det förr... provkör, enda lösningen om man inte har en aning. :)
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Raptor 700

Utloggad lowflyingflatiron

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
    • Visa profil
lowflyingflatiron
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #54 skrivet: 16 april 2010 kl. 22:21:44 »
Citat från: Tumult_79 skrivet 14 april 2010 kl. 22:34:11
Citat från: lowflyingflatiron skrivet 13 april 2010 kl. 20:21:03
...desto mer osäker blir jag på en 700 raptor, många säger att den är tung.
Jag vet hur tung 350n var när man hade satt den i en gyttjepöl.
Jag tror inte att en lättare maskin är så pass lätt att din rygg skonas.


Citat från: lowflyingflatiron skrivet 13 april 2010 kl. 20:21:03

Jag vill att maskinen ska vara så smidig som möjligt, jag har en mindre skada i rygg som håller på att läka, så jag ska köra för å för att stärka musklerna i ryggslutet.

Raptorn är inte den smidigaste, men klumpig är den absolut inte. Ltz är smidigare.


Citat från: lowflyingflatiron skrivet 13 april 2010 kl. 20:21:03

Så maskinen jag letar efter ska....
Pendlas med.
Tränas med.
Vara bra kvalitet.
Piggare än raptor 350. :whip:
Gärna ligga på max 50-60Tusen

Generellt sett så ju större motor desto lämpligare för pendling. Köper du en maskin med över 350cc så är den piggare än raptorn.

Att hitta en reko vägreggad Raptor 700 för max 60000lr kan vara möjligt men svårt. En ltz hittar du lätt och får dessutom råd med div önskvärda tillbehör.

Personligen tycker jag att det är för lite krut i tex en ltz 400 för att det ska vara riktigt kul. Om jag inte har helt fel så är raptor 700 den lättaste av maskinerna i den klassen.


Citat från: lowflyingflatiron skrivet 13 april 2010 kl. 20:21:03

Jag är mer osäker nu än när jag startade tråden, ang vilken maskin man ska välja.......
Jag vet varför man aldrig blir klokare av att fråga sig till vad man ska köpa. Det är som en påse chips!

Tänk dig att du står framför chipshyllan, du har aldrig smakat chips förut så du vill ju att de som har ätit chips förut ska berätta för dig vilka chips som du gillar bäst.

Du har några kriterier, det ska vara en fin påse, vara lagomt mycket smak och samtidigt riktigt riktigt goda. Alla gillar olika chips av olika anledningar. Det är svårt.

Nån har sagt det förr... provkör, enda lösningen om man inte har en aning. :)

Det är så sant som med chipsen....
Rackelsmurf tyckte 4x4, tyvär jag kommer aldig köpa en sådan. Då blir det Stor fullzise 4x4 USA pickis istället. Men det har jag precis sålt....
Jag har varit i kontakt med några som har 450 yfz. Oljebytena är ju tätare men det är ju int som på en Chevrolet med 5 liter i motor och 11liter i en th700 Automat+turbin. Dvs man blir ju inte rånad av att byta olja i en Quad.
Många lovordar LTZ. Det hade kanske varit något.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Tumult_79

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 348
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Tumult_79
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #55 skrivet: 17 april 2010 kl. 14:15:09 »
Citat från: lowflyingflatiron skrivet 16 april 2010 kl. 22:21:44

Det är så sant som med chipsen....
Rackelsmurf tyckte 4x4, tyvär jag kommer aldig köpa en sådan. Då blir det Stor fullzise 4x4 USA pickis istället. Men det har jag precis sålt....
Jag har varit i kontakt med några som har 450 yfz. Oljebytena är ju tätare men det är ju int som på en Chevrolet med 5 liter i motor och 11liter i en th700 Automat+turbin. Dvs man blir ju inte rånad av att byta olja i en Quad.
Många lovordar LTZ. Det hade kanske varit något.

Ta tex raptor 700, yfz 450, ltz 400. Alla är kanonbra maskiner med sina egna "expert" områden och även har de alla sina sidor på minuskontot.

Raptor 700:
En av de mest lämpade maskinerna för riktig allroundkörning och långa turer. Bra vrid från botten till toppen. perfekt att dreva upp för lägre motorvarv vid höga farter utan att tappa orken. Den är väldigt dyr jämfört med mycket annat. Som ja sa tidigare nånstans, det kostar extra att ha stor motor. Den är också tyngre än de andra.

Raptor 700 är dyr

Yfz 450:
Egentligen en renodlad crossmaskin, som ju är perfekt om det blir övervägande sandtag och bankörning. Även om det inte är dyrt att byta olja ofta så är det även mycket annat som behöver bytas oftare. Inte på grund av kvalité utan snarare för att man plockat ut max ur maskinen. Beror förstås också på hur hårt man själv kör med den. men generellt, kör man tusen mil med yfz så har du fått nytt mycket mer grejor än 1000 mil med ltz.

Yfz 450 är ingen allroundmaskin, saknar back.

ltz 400:
I princip samma kvaliteér som Raptorn men med mindre motor och därför också mycket billigare. Jag tycker den är lättmanövrerad. Kan tycka att ltz lutar mer åt sandgropen än mot allroundkörning om man jämför den med Raptorn. Det på grund av lägre vikt och bättre lämpad körställning.

ltz 400 har en relativt liten motor.


Kanon maskiner allihop, det gäller ju som sagt att rätt ägare ska hitta till dom. Många har ju bytt maskin några gånger innan man hittar rätt även om man kört ett tag.

Så tycke jag iaf.
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Raptor 700

Utloggad lowflyingflatiron

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
    • Visa profil
lowflyingflatiron
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #56 skrivet: 17 april 2010 kl. 17:04:19 »
  ()p  :ATV:  ()p Toppen Toppen.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad lowflyingflatiron

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
    • Visa profil
lowflyingflatiron
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #57 skrivet: 17 april 2010 kl. 20:14:01 »
Citat från: Hydro skrivet 11 april 2010 kl. 00:09:53
Vad jag förstått så byttes 500:an ut -07/-08 mot 450:n och 525:an och dessa har KTM:s motorer.
525:an finns i en IRS-version (delad bakaxel) medan den med stel heter 525 S.
Samtliga har backväxel.
525:an är 20 kilo lättare än gamla 500:an (bla tack vare motorn som utvecklades tillsammans med kunskapen de fick på köpet när svenska Husaberg förvärvades).

Både 450:n och 525:an är högpresterande motorer, och lär knappast nölja sig med oljebyte var 200:ade mil.

525:an är riktigt vass, med en bit över 50 hk i original.

Jag har inga exakta siffror, men tycker mig ha hört oljebyte+filter 5-10h, ventiljustering var 25:e och totalrenovering vid 150 för att förebygga haveri osv.
Obs timmar, inte mil...
Rätta mig gärna!!!
 

Med tot ren vid 150h. Är det allt som ska renoveras i motor / låda. Dvs alla lager, axlar. Alla rörliga delar. Eller bara kolv/ringar och cyl. Och det gäller då för alla högprestanda/rena tävlingsmotorer?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad lowflyingflatiron

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
    • Visa profil
lowflyingflatiron
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #58 skrivet: 20 april 2010 kl. 21:13:12 »
Är GOES ett kvalitetsmärke???

http://www.blocket.se/kalmar/Goes_450_VAGREGAD_SVENSKSALD_EV_BYTE_25561198.htm?ca=23_4&w=0

Varför är raptor 660 så billiga är det skit?
« Senast ändrad: 20 april 2010 kl. 21:25:06 av lowflyingflatiron »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad blink

  • Ktm 525 xc
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 326
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
blink
SV: Yamaha 450 jämfört med 350
« Svar #59 skrivet: 21 april 2010 kl. 16:01:22 »
Goes är enligt mig inte en skit maskin men den når inte heller riktigt upp till "kvalitets märkena" (suzuki,yamaha,polaris,honda. mm) enligt min mening.
660 är oftast billiga pga sin ålder de flesta är från runt 05. de är få som är vägreggade och de drar givetvis ner priset.
skit är det absolut inte men det är en äldra modell och man skulle väl kunna säga att de mästa på en 700 är uppgraderat och "bättre"
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 4 [5] 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: Yamaha 450 jämfört med 350
 


Online just nu.

602 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 644. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info