Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition  (läst 3047 gånger)

Utloggad _chriz_

Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« skrivet: 26 mars 2010 kl. 17:06:18 »
Vad är det för strypningar på den?
Vad jag har förstått så ska det bara vara ställskruven till gasen och "Noise killern". Stämmer det?
Fick med ett 147.5 huvudmunstycke oxå, vad är det som sitter orginal?

Är det nån som kör med öppet luftfilter på sin wildcat?

//Christoffer
SMC Wildcat 500 Racing Edition

Utloggad Fishy

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #1 skrivet: 26 mars 2010 kl. 17:10:38 »
Tjena!

Det är bara ställskruven och tjocka stålringen i dämparen.

På RE så måste man bestycka om för att den ska gå riktigt, så sitter väl mindre munstycken där original, dock vet jag ej vad det är som sitter där när den kom.

Vet att det är en här i trakterna som kör med öppet luftfilter på sin, ska tydligen låta rätt gött. Har dock inte hört den själv ännu.

Däremot tror jag nog att jag kommer montera öppet på min i sommaren.

Btw, grattis till en fin maskin :>
-[SMC 500 Wildcat Racing Edition]-

Utloggad _chriz_

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #2 skrivet: 26 mars 2010 kl. 17:15:44 »
Ok, då ska man ner i garaget och ta bort lite :)
Är det besvärligt att byta munstycke?

Ska ta och kolla om jag hittar någon som säljer öppna luftfilter och beställa ett.

Tackar, den var faktiskt finare i verkligheten än på bild.
Och tack för ett snabbt svar.
SMC Wildcat 500 Racing Edition

Utloggad joeychandlerson

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #3 skrivet: 26 mars 2010 kl. 19:36:14 »
Inte så farligt o byta main.. bara vrida gasaren i gummit o dränera o ta skruva bort locket kan du kolla förgasardelen på dinli eller atvforumkillen highsiders blogg så ser du vilket som är main.. för de är bsr42 på smc oxå tror ja annars så kanske de hjälper ändå detta ovan hoppa ja :) Öppet filter e inga probs.. köp filterolja samtidigt bara. Kolla så så fuggen tätar i gummit me startgas som du sprayar utanpå ifall du vill testa.

Grattis till en fett grym maskin.. de ser helt underbara ut i racing edt :headbang: :headbang: :headbang:
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad Fishy

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #4 skrivet: 26 mars 2010 kl. 19:43:25 »
Mekonomen kan plocka hem KN Filters, det är vad jag hade tänkt montera iaf :)
-[SMC 500 Wildcat Racing Edition]-

Utloggad Leander

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #5 skrivet: 11 april 2010 kl. 15:44:11 »
Jag kör med helsystem och UNI öppet filter, min är bestyckad med 155main, sen skruvat på blandskruven så co värdet vart rätt. Går riktigt fint  ()p
SMC Wildcat -500
Helsystem - UNI Öppet luftfilter

Utloggad Escobar

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #6 skrivet: 18 april 2010 kl. 10:24:00 »
Tjena!

Nu har jag satt ditt en 160 munstycke och kan bara säga att det blev en helt ny maskin som har hur mycket som helst mer att ge  :djump: Kan starkt rekomendera att ni som har funderat på att byta munstycke så ta en 160, HEL*ETE, vad det går....  :DV Behövde inte heller hålla på med bland skruven eller nåt, det var bara tuta och köra... Märkte också att den blev lugnare i höga varv, kan även tillägga att jag inte har bytt nåt annat förutom munstycket, har inte bytt drev eller nåt...  ()p


SMC 500 WILDCAT STUBB/CITY-RACING EDITION &
2st FYM TYPHOON 125cc till terroristerna!
http://flensatvklubb.se

Utloggad _chriz_

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #7 skrivet: 18 april 2010 kl. 10:32:22 »
Då Kanske jag ska ta och beställa ett 160:s munstycke:)
Vart beställde du ifrån?
SMC Wildcat 500 Racing Edition

Utloggad ThaSaint

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #8 skrivet: 1 maj 2010 kl. 20:05:16 »
Tjena!

Nu har jag satt ditt en 160 munstycke och kan bara säga att det blev en helt ny maskin som har hur mycket som helst mer att ge  :djump: Kan starkt rekomendera att ni som har funderat på att byta munstycke så ta en 160, HEL*ETE, vad det går....  :DV Behövde inte heller hålla på med bland skruven eller nåt, det var bara tuta och köra... Märkte också att den blev lugnare i höga varv, kan även tillägga att jag inte har bytt nåt annat förutom munstycket, har inte bytt drev eller nåt...  ()p




Bytte du från "strypningen" eller eller 147.5-munstycket som är med i avstrypningskittet?

//Erik
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad Escobar

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #9 skrivet: 2 maj 2010 kl. 09:33:56 »
Jag bytte från 147,5-munstycket till 160. Fick den av Grottan här i forumet, den var till hans Dinli men behövde den inte, så jag fick den.  ()p
SMC 500 WILDCAT STUBB/CITY-RACING EDITION &
2st FYM TYPHOON 125cc till terroristerna!
http://flensatvklubb.se

Utloggad ThaSaint

SV: Nybliven ägare till en Wildcat 500 Racing edition
« Svar #10 skrivet: 5 maj 2010 kl. 08:13:57 »
ja jag får nog testa bestycka om till en 160 kanske.... :)
plockat bort järnringen längst bak i ljuddämparen?
Gav bättre gasrespons..

//Erik
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

 


Online just nu.

166 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
race, CFM,
Flest online idag: 203. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme