TjoBara för att dra historien lite kort, köpte en CF Moto som jävlades mycket bytte till en kawasaki och nu står den trasig efter 50 mil.Så någon som har koll på vad som gäller för tex mej? Min maskin har stått hos ÅF nu i 2 veckor i väntan på delar, min ÅF har varigt tillmötesgånde tycker jag men nu senaste dagarna så svamlar han mest, tycker jag får inga direkta svar från honom heller.Så jag börjar tröttna bytte ju till en kawasaki för att slippa alla eller iallafall lite problem men det har ju blivigt till det sämre! Första garantijobbet och det ska ta flera veckor?Så någon som vet vad som gäller och vad man kan kräva? Och då menar jag inte att min polares polares morsa har fått ett nytt äpple på ica för det va en mask i det gamla Utan vad gäller? Finns det tidsramar för en ÅF ska fixa problem? Har skummat igen ARN:s hemsida men hittar inget vettigt.Hoppas på lite hjälp av er alla
Citat från: Grönis skrivet 26 mars 2010 kl. 16:30:42TjoBara för att dra historien lite kort, köpte en CF Moto som jävlades mycket bytte till en kawasaki och nu står den trasig efter 50 mil.Så någon som har koll på vad som gäller för tex mej? Min maskin har stått hos ÅF nu i 2 veckor i väntan på delar, min ÅF har varigt tillmötesgånde tycker jag men nu senaste dagarna så svamlar han mest, tycker jag får inga direkta svar från honom heller.Så jag börjar tröttna bytte ju till en kawasaki för att slippa alla eller iallafall lite problem men det har ju blivigt till det sämre! Första garantijobbet och det ska ta flera veckor?Så någon som vet vad som gäller och vad man kan kräva? Och då menar jag inte att min polares polares morsa har fått ett nytt äpple på ica för det va en mask i det gamla Utan vad gäller? Finns det tidsramar för en ÅF ska fixa problem? Har skummat igen ARN:s hemsida men hittar inget vettigt.Hoppas på lite hjälp av er alla Det finns något som heter "skälig tid", alltså hur lång tid det bör ta för att få en vara reparerad, sånt här brukar bedömas från fall till fall, beroende på omständigheterna.Din ÅF väntar på delar som han har beställt, delar som kanske inte finns i Sverige eller ens i Europa, detta ser jag som en omständighet som din ÅF inte kan råda över. Ge han en vecka till.Av ren nyfikenhet - Vad är det din ÅF dom senaste dagarna har svamlat om?
Då det bara har gått 10 dagar så är väl ARN lite att ta i..... Självklart är det jobbigt att vänta men lite mer tålamod än så får du nog ha
Citat från: LAHA skrivet 27 mars 2010 kl. 09:30:07Då det bara har gått 10 dagar så är väl ARN lite att ta i..... Självklart är det jobbigt att vänta men lite mer tålamod än så får du nog ha Grönis lider av en sjukdom, en svår sådan - åkkåthet!
Citat från: Blomman69 skrivet 27 mars 2010 kl. 09:57:09Citat från: LAHA skrivet 27 mars 2010 kl. 09:30:07Då det bara har gått 10 dagar så är väl ARN lite att ta i..... Självklart är det jobbigt att vänta men lite mer tålamod än så får du nog ha Grönis lider av en sjukdom, en svår sådan - åkkåthet! precis och hur löser man det? skyller allt på ÅF
Citat från: Grönis skrivet 27 mars 2010 kl. 10:02:00Citat från: Blomman69 skrivet 27 mars 2010 kl. 09:57:09Citat från: LAHA skrivet 27 mars 2010 kl. 09:30:07Då det bara har gått 10 dagar så är väl ARN lite att ta i..... Självklart är det jobbigt att vänta men lite mer tålamod än så får du nog ha Grönis lider av en sjukdom, en svår sådan - åkkåthet! precis och hur löser man det? skyller allt på ÅF Hehe, nä, hur löser man sånt? Lektyr, filmer, eller kanske låna en maskin.Bara din frustration inte eskalerar så vi får läsa i dagspressen i stil med: "En försäljare på en ATV-butik i trakterna runt Falun har efter en misshandel förts till sjukhus med komplicerade skador, dock inte livshotande. Upprinnelsen till händelsen var att en kund som blivit lovad en reparation som skulle varit färdigställt till ett visst datum inte hade blivit klar.Mannen har fått något föremål penetrerat i någon kroppshålighet, ett läkarteam håller vid pressläggningen på med att försöka avlägsna föremålet. Polisintendent Einar Rosenlus kommenterar: -Ja, det stämmer att en säljare på en butik som säljer atv:er har fått någon typ av drivaxel uppkörd i rectum och dessutom blivit tvingas att dricka åtskilliga liter av diverse lubrikationsvätskor. Gärningsmannen är förd till en sluten psykriatisk ATV-körningsavvänjningskurs med särskild utskrivningsprövning."