Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!  (läst 7790 gånger)

Utloggad Mudde

Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« skrivet: 15 mars 2010 kl. 15:59:33 »
Nu måste vi hjälpas åt! Det är nämligen dags att rita ut vilka kraftledningsgator vi skulle vilja använda som ligger på Svea Skogs marker. Detta för att vi sen skall kunna söka tillstånd från respektive kommun och för att kunna informera berörda jaktlag m.fl.

Läs mer på www.satvf.se där finns kartfunktionen mm.

www.facebook.se/atterling skvaller och fakta om ATV

Can-Am 570 -16
Yamaha Grizzly 700 -15
Yamaha Grizzly 450 -14 (för Trial och Kidzen)
Arctic Cat 550 LTD -12
Kawasaki 750 EPS -12
Can-Am 500 XTp -10
Yamaha Grizzly 450 Trial Edition -10
Yamaha Grizzly 700 -09
Polaris XP 850 -09
Honda Rincon 680 -08
Can Am 500 -08
Honda 500 FA -07
Yamaha Kodiak 450 -06

Utloggad Cornsnake

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #1 skrivet: 15 mars 2010 kl. 16:33:02 »
Men hur ser man vart det går kraftledningsgator då? eller måste man veta vart dom ligger själv och sedan rita ut dom på ett ungefär?
* Yamaha Grizzly 700 - 11
* Yamaha Grizzly 550 -10 Såld
* Dinli 700 -09 Såld

Utloggad Lillhajen

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #2 skrivet: 15 mars 2010 kl. 16:38:40 »
Berätta gärna lite mer vad detta innebär........

För man helt plötsligt köra på kraftledningsgator som svea skog äger ?, införstått att man har anmäler intresse för en viss sträckning här på forumet.

Kanske läge att helt enkelt ansöka om alla kraftledningsgator som sveaskog har ? eller....
Polaris XP 850 Touring 2011
Polaris 800x2 LE 08 Såld
Suzuki quadrunner 250 LTF 4WD 89 Såld
Can Am 800 06 Såld
Linhai Allroad 260 04  Såld


Utloggad Mudde

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #3 skrivet: 15 mars 2010 kl. 17:12:55 »
Berätta gärna lite mer vad detta innebär........

För man helt plötsligt köra på kraftledningsgator som svea skog äger ?, införstått att man har anmäler intresse för en viss sträckning här på forumet.

Kanske läge att helt enkelt ansöka om alla kraftledningsgator som sveaskog har ? eller....

Du kan läsa mer på www.satvf.se och ja vi har fått OK på att köra på Svea Skogs kraftledningsgator MEN MÅSTE få varje enskild sträcka godkänd också från den kommun den ligger i.

Nej det är inte helt enkelt att ansöka om alla kraftledningsgator de äger då det tillkommer mycket arbete med ansökningar mm. Däremot kommer det förhoppningsvis gå lättare och lättare alt eftersom vi har gått igenom processen några gånger.

Dessutom tror jag inte vi skall börja med att missbruka det förtroende vi nu fått. En situation som jag tror vi kommer få brottas en del med då jag tror att folk kommer missbruka det faktum att vi nu fått OK under ansvar. Det finns andra intressenter av dessa områden såsom jaktlag och skoterklubbar som vi måste samsas med.
www.facebook.se/atterling skvaller och fakta om ATV

Can-Am 570 -16
Yamaha Grizzly 700 -15
Yamaha Grizzly 450 -14 (för Trial och Kidzen)
Arctic Cat 550 LTD -12
Kawasaki 750 EPS -12
Can-Am 500 XTp -10
Yamaha Grizzly 450 Trial Edition -10
Yamaha Grizzly 700 -09
Polaris XP 850 -09
Honda Rincon 680 -08
Can Am 500 -08
Honda 500 FA -07
Yamaha Kodiak 450 -06

Utloggad Mudde

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #4 skrivet: 15 mars 2010 kl. 17:17:04 »
Men hur ser man vart det går kraftledningsgator då? eller måste man veta vart dom ligger själv och sedan rita ut dom på ett ungefär?

Jag skall se om vi kan få ut bättre kartor men tills dess kan man använda eniros eller hittas flygbilder och sedan jämföra de båda. Jag har själv gjort det för egen del vad gäller Örebro regionen. Sen har jag med de båda ritat in kraftledningsgatan. Den karta de skall ha behöver inte vara 100 då vi tydligt har avgränsat vår körning till befintlig kraftledningsgata.

Det är viktigare att rita in var vi kör på och av ledningsgatan samt hur vi kör runt odlingsmark, sjöar mm.
www.facebook.se/atterling skvaller och fakta om ATV

Can-Am 570 -16
Yamaha Grizzly 700 -15
Yamaha Grizzly 450 -14 (för Trial och Kidzen)
Arctic Cat 550 LTD -12
Kawasaki 750 EPS -12
Can-Am 500 XTp -10
Yamaha Grizzly 450 Trial Edition -10
Yamaha Grizzly 700 -09
Polaris XP 850 -09
Honda Rincon 680 -08
Can Am 500 -08
Honda 500 FA -07
Yamaha Kodiak 450 -06

Utloggad 1234

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #5 skrivet: 15 mars 2010 kl. 18:51:34 »
Men hur ser man vart det går kraftledningsgator då? eller måste man veta vart dom ligger själv och sedan rita ut dom på ett ungefär?

Jag skall se om vi kan få ut bättre kartor men tills dess kan man använda eniros eller hittas flygbilder och sedan jämföra de båda. Jag har själv gjort det för egen del vad gäller Örebro regionen. Sen har jag med de båda ritat in kraftledningsgatan. Den karta de skall ha behöver inte vara 100 då vi tydligt har avgränsat vår körning till befintlig kraftledningsgata.

Det är viktigare att rita in var vi kör på och av ledningsgatan samt hur vi kör runt odlingsmark, sjöar mm.
hur ser örebro regionen ut då? vilken ledningsgata är med där. har en ledningsgata som passerar genom löa, förbi kopparberg och upp mot ludvika tror ja

Utloggad Mudde

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #6 skrivet: 15 mars 2010 kl. 19:46:09 »
Men hur ser man vart det går kraftledningsgator då? eller måste man veta vart dom ligger själv och sedan rita ut dom på ett ungefär?

Jag skall se om vi kan få ut bättre kartor men tills dess kan man använda eniros eller hittas flygbilder och sedan jämföra de båda. Jag har själv gjort det för egen del vad gäller Örebro regionen. Sen har jag med de båda ritat in kraftledningsgatan. Den karta de skall ha behöver inte vara 100 då vi tydligt har avgränsat vår körning till befintlig kraftledningsgata.

Det är viktigare att rita in var vi kör på och av ledningsgatan samt hur vi kör runt odlingsmark, sjöar mm.
hur ser örebro regionen ut då? vilken ledningsgata är med där. har en ledningsgata som passerar genom löa, förbi kopparberg och upp mot ludvika tror ja

Det finns ingen färdig karta för Örebro regionen så det är bara att rita. Jag har suttit med Degerfors området. Känner du området runt kopparberg är det ju kanon.
www.facebook.se/atterling skvaller och fakta om ATV

Can-Am 570 -16
Yamaha Grizzly 700 -15
Yamaha Grizzly 450 -14 (för Trial och Kidzen)
Arctic Cat 550 LTD -12
Kawasaki 750 EPS -12
Can-Am 500 XTp -10
Yamaha Grizzly 450 Trial Edition -10
Yamaha Grizzly 700 -09
Polaris XP 850 -09
Honda Rincon 680 -08
Can Am 500 -08
Honda 500 FA -07
Yamaha Kodiak 450 -06

Utloggad *Anton*

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #7 skrivet: 15 mars 2010 kl. 20:24:30 »
jag tror jag har fattat allt här helt åt jävla korvstroganoff! 

Men det e värt ett försök, bara de Gröna områdena på kartan som e Sveas mark?   
Eller finns det annan oxå?  för det finns kraftledningsgata i Flen som e suktande att köra på men det området e inte grönmarkerat!   kan det va nått o markera ändå?

Tack till er som försöker fixa för oss andra!  ni gör ett mycket bra jobb  ()p

//Anton
Fan vilken status jag får när jag skriver min utrustning här!

*Kattlåda
*Bananskal
*Clone A Willy
*Bamseplåster

Utloggad Mudde

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #8 skrivet: 15 mars 2010 kl. 20:47:02 »
jag tror jag har fattat allt här helt åt jävla korvstroganoff! 

Men det e värt ett försök, bara de Gröna områdena på kartan som e Sveas mark?   
Eller finns det annan oxå?  för det finns kraftledningsgata i Flen som e suktande att köra på men det området e inte grönmarkerat!   kan det va nått o markera ändå?

Tack till er som försöker fixa för oss andra!  ni gör ett mycket bra jobb  ()p

//Anton

Hoj hoj - du är väl medlem i föreningen? Då fixar vi inte för andra utan för oss själva  ()p

Det är "bara" de grönmarkerade områdena som detta gäller nu. Men om du vet vem som är markägare på den kraftledningsgata du suktar efter kan du maila den informationen till oss så kollar vi upp möjligheten att få tillstånd.
www.facebook.se/atterling skvaller och fakta om ATV

Can-Am 570 -16
Yamaha Grizzly 700 -15
Yamaha Grizzly 450 -14 (för Trial och Kidzen)
Arctic Cat 550 LTD -12
Kawasaki 750 EPS -12
Can-Am 500 XTp -10
Yamaha Grizzly 450 Trial Edition -10
Yamaha Grizzly 700 -09
Polaris XP 850 -09
Honda Rincon 680 -08
Can Am 500 -08
Honda 500 FA -07
Yamaha Kodiak 450 -06

Utloggad *Anton*

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #9 skrivet: 15 mars 2010 kl. 20:59:13 »
jag tror jag har fattat allt här helt åt jävla korvstroganoff! 

Men det e värt ett försök, bara de Gröna områdena på kartan som e Sveas mark?   
Eller finns det annan oxå?  för det finns kraftledningsgata i Flen som e suktande att köra på men det området e inte grönmarkerat!   kan det va nått o markera ändå?

Tack till er som försöker fixa för oss andra!  ni gör ett mycket bra jobb  ()p

//Anton

Hoj hoj - du är väl medlem i föreningen? Då fixar vi inte för andra utan för oss själva  ()p

Det är "bara" de grönmarkerade områdena som detta gäller nu. Men om du vet vem som är markägare på den kraftledningsgata du suktar efter kan du maila den informationen till oss så kollar vi upp möjligheten att få tillstånd.



Nope inte medlem än, skäms för det då jag tycker ni gör ett fantastiskt jobb o ni behöver ekonomiskt stöd för detta! Finns ingen bortförklaring till det förutom att jag har glömt det, men det ska fixas nu i veckan!

Kan kolla upp markägaren  ()p    e det lättast o kontakta kommunen för det eller vem ringer man för det?  :)

//Anton
Fan vilken status jag får när jag skriver min utrustning här!

*Kattlåda
*Bananskal
*Clone A Willy
*Bamseplåster

Utloggad Mudde

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #10 skrivet: 15 mars 2010 kl. 21:27:31 »
Lantmäteri men prova kommun de har information också.
www.facebook.se/atterling skvaller och fakta om ATV

Can-Am 570 -16
Yamaha Grizzly 700 -15
Yamaha Grizzly 450 -14 (för Trial och Kidzen)
Arctic Cat 550 LTD -12
Kawasaki 750 EPS -12
Can-Am 500 XTp -10
Yamaha Grizzly 450 Trial Edition -10
Yamaha Grizzly 700 -09
Polaris XP 850 -09
Honda Rincon 680 -08
Can Am 500 -08
Honda 500 FA -07
Yamaha Kodiak 450 -06

Utloggad 2x4

SV: Nu är det dags att rita ut var vi vill köra!
« Svar #11 skrivet: 15 mars 2010 kl. 21:33:12 »
 :-X
« Senast ändrad: 2 april 2013 kl. 13:53:45 av 2x4 »

 


Online just nu.

180 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Micke_c, monster, klunken, PeterDer, ra,
Flest online idag: 200. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme