vad säjer bolagen om detta? kräver inte dom godkända lås överallt? eller hur funkar det?
När jag köpte min Dinli 270 så köpte jag till ett godkänt lås med hållareså att när man åker så sitter låset i hållaren. Låset heter OXFORD BOSS.Man sätter det i bromsskivan när man låser . Jag tycker det fungerar perfekt. Försöker få med bilder.Obs tror det kostar ca 700kr.http://quick.imgfree.net/30106http://quick.imgfree.net/30107obs: tycker det är svårt at lägga in bilder fårse om det fungerar.
vem fan orkar släpa med sig 3meter härdad ketting och ett granitlås överallt och ställa den på stan och dra det igen minst två ram delar?!?!?!
Halloj, jag har en fundering på ett enkelt lås om man ska in o handla eller likn. och inte kan/vill hålla på med kättingar och sådant.Som det är nu går den ju att rulla iväg, min tanke va:En bygel med hänglås över handbromsen/styret.EDIT: Med handbromsen i bromsat läge. (LinHai har parkerings-spärr)Man gör en bygel som man drar en tunn slang över (För att inte skada broms-handtag) som man sedan borrar hål genom o drar ett hänglås genom på andra sidan av styret. Ungefär så.På det viset så går det inte att rulla iväg den.Man lyfter inte gärna 280 kg heller.Visst, vill nån ta den så spelar det ingen roll, bara o klippa vajern/bromsrör. Dock så slipper man att den försvinner pga småligisterna. Det är oxå en barnsäkerhet.Synpunkter?/B
man ska aldrig säga aldrig, dom bar bort att antal arbets 4-hjulingar från en afär i dalarna, dessutom hade dom rundat grindarna över en liten bäck... måste ha varit jobbigt..
Försäkringen gäller inte om det inte är godkänt så min ide´ sprack på den punkten.Citeraman ska aldrig säga aldrig, dom bar bort att antal arbets 4-hjulingar från en afär i dalarna, dessutom hade dom rundat grindarna över en liten bäck... måste ha varit jobbigt..Det e nästan beundransvärt vilket jobb som läggs ner på detta. men bara nästan:)Jag tänkte montera in en dold mobil i min hoj så den går o spåra:)Sen får jag greja godkänt lås snarast:)/B