Citat från: Lowest skrivet 29 mars 2010 kl. 21:42:14Citat från: Ace skrivet 29 mars 2010 kl. 21:14:34fungerar den som en omvänd koppling att det går att "smyga" i diffspärren eller är det fullt direkt?Det är allt eller inget. Inte enligt Kawasaki dom säger ju mer du trycker in handtaget ju mer "spärrar" den.och då förstår man ju konstruktionen lite bättre också,säkert bra om det fungerar ,men det låter som den är känslig att ställa in rätt .
Citat från: Ace skrivet 29 mars 2010 kl. 21:14:34fungerar den som en omvänd koppling att det går att "smyga" i diffspärren eller är det fullt direkt?Det är allt eller inget.
fungerar den som en omvänd koppling att det går att "smyga" i diffspärren eller är det fullt direkt?
0:55 in på filmen....ju mer du trycker in handtaget, ju mer front differental lock får du.En progressiv framdiffspärr,är det inte så på dom maskiner som kommer till sverige då menar du
Ang diff, Jag har en kawasaki prerie eller Suzuki twin peaks som denna heter. Jag tror att diffen låst sig i konstant läge, när jag hissar upp och snurrar på ena hjulet så hänger det andra med. En vän testade att hålla emot men det hälper inte det är difflåst. Oerhört tungstyrt!!! har kopplat bort handtaget nere på diffen för att eliminera felkällor men det är samma sak. någon som kan hjälpa mig här?! gissar på att det är liknande(samma) diff fram på dessa som brute./Jonny
Man lär nog hissa upp alla hjulen men lättast är nog att köra fast å testa om diffen funkar.
Undrar bara hur mycket som skall spännas. Tycvker mitt handtag har på tok för lite motstånd. Men å andra sidan är den helt ny. Lite förvirrad... =)
Enligt verkstads handboken skall ena framhjulet behöva 15-20Nm kraft för att rotera när diffspaken är opåverkad och 157Nm när diffspaken är indragen.15-20Nm är ca: 1,5- 2,0kg och 157Nm ca: 16kg. Kollas med momentnyckel på ett framhjul och det andra framhjulet är fixerat.Det är det fina med Kawa diffen att den alltid har lite diffbroms 15-20Nm, men se upp att vajerns justering är fel så att det blir mer än så för då slits lamellerna och det blir onödigt tung styrt.