Hur ofta ska ventiljustering göras, ska det göras på 1,a servicen?Låter ju bra att du har över 800 mil, hoppas det har varit problemfria mil. Min har bara gått tre mil ännu...
Att serva själv är alltid bra, Men...!Du Måste låta en ÅF göra serviceintervallerna, annars har du Ingen garanti på hjulingen!!Jag har servat min många ggr själv, både motor + filter,diffarna + oljebytet för detta. Sen regelbundna fettningar i alla nipplarna, blåsa rent luftfiltret o inoljning av det. Sitftet bytt 3ggr av mig i samband med Mina "stora" servicar.ÅF har sen fått göra efter de intervaller som boken anger, antar att stift o dyl bytes då oxå. På mina 851mil sen -08 har jag gjort minst 3st Stora servicar, sen är den ventiljusterad 2ggr o jag tror ÅF har haft den 5ggr inne för intervallservice.Man kan Inte bli av med sin garanti av att meka själv. Har man bara koll på vad man gör o att man använder orginaldelar (tex oljefilter,luftfilter) så är det bara Bra att man tar hand om sin hjuling. Fortsätt att göra jobbet själv, berätta det för ÅF så kanske ni kan komma överens om ett bättre pris då du kanske nyss bytt tex olja o filter?Vi har ju både Trech o Ironman här som kan svara på att kunden själv utför "mellan-servicar", inte ser väl ni nåt problem med detta eller?//Janne
Citat från: 7anne skrivet 16 mars 2010 kl. 22:17:27Hur ofta ska ventiljustering göras, ska det göras på 1,a servicen?Låter ju bra att du har över 800 mil, hoppas det har varit problemfria mil. Min har bara gått tre mil ännu... Min Åf ställer aldrig ventilerna vid 10mil servicen Men skulle ställa ventilerna vid 100 mils servicen