Som du säger att få bort locket på luftrenaren är en bedrövlighet.Att du har olja i luftrenaren beror på att om man fyller för mycket oljai motorn så trycks det upp i luftrenaren (troligtvis för att motorn ej ska sprängas)jag har fått lära mig att man endast ska fylla så mycket olja att när man stopparner oljestickan utan att gänga ner den så ska man se lite grann av oljan på toppen/bottenav oljestickan.Jag har gjort så numera och det har blivit bättre, tidigare hade jag som du massor avolja i luftrenaren.Om du kollar i botten av luftrenaren under maskinen så kan du där se en "plasttutt"som du kan dra bort och avtappa olja från luftrenaren.Det här med olja i motor på CF blir jag själv aldrig klok på ibland behöver jag fyllapå ganska ofta och ibland aldrig och nästan alltid är "plasttutten" fylld med olja förmin del.Det känns lite otryggt därför kollar jag olja i motor ofta och alltid efter/före enkörning.Din fråga 2 och 3 har jag däremot ingen aning om men kolla med Trech