Idag köpte jag en Polaris sportsman 400 -08!!Får hem den imorgon så är mycket spänd att få åka lite i helgen o se vad det är för maskin man köpt sej! M.V.H
Citat från: ppojken skrivet 4 mars 2010 kl. 21:23:46Idag köpte jag en Polaris sportsman 400 -08!!Får hem den imorgon så är mycket spänd att få åka lite i helgen o se vad det är för maskin man köpt sej! M.V.HSälj den så fort du bara kan, då slipper du massa bekymmer i framtiden hehehee...jag vet inte, men efter att ha läst här på forumet+ egna erfarenheter så vågar jag knapt starta min 800:a Ja men nu om polaris är så dålig vaför byter du inte till nått annat som är bättre enl dig
Får nog hålla med din teori där, för de större maskinerna brukar ju i regel få arbeta hårdare med timmer o dylikt...... ska bara ha min till ren nöjesåkning samt ha när jag ska ut och fiska i skogs sjöar o liknande...... det jag är fundersam över är varför det inte är cvt låda med låg växel på den och hur principen med pvt lådan fungerar, någon som har kläm på det?
Citat från: ppojken skrivet 6 mars 2010 kl. 12:57:50Får nog hålla med din teori där, för de större maskinerna brukar ju i regel få arbeta hårdare med timmer o dylikt...... ska bara ha min till ren nöjesåkning samt ha när jag ska ut och fiska i skogs sjöar o liknande...... det jag är fundersam över är varför det inte är cvt låda med låg växel på den och hur principen med pvt lådan fungerar, någon som har kläm på det? den maskin du köpt har slungkoppling på låga varv, sen går den över till variator drift på högre varv. varför dom gjort så vet jag ej. men funkar gör det, har själv kompisar som använder samma maskin som du köpt,och dom använder dom till att dra timmer med och det funkar kanon.verkar som vissa som skriver här uppger sig för att köra polaris när dom igentligen kör nått annat skrot, men men har man inte annat att lägga tid på så blir det väl så!!lycka till med din nya kvalitets hojj
Polaris är sjukt bra, problem finns på precis alla maskiner!!! Lycka till med din nya maskin, 400,an är mycket trevlig.. Jag tycker det är jätte tråkigt när någon som köpt en ny maskin och själv är nöjd och glad för den ska behöva få sådana skit inlägg från folk.. Avundsjuka kanske!!! Jätte trist iallafall...